اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139401074620081

فنّاوری اطلاعات در کنار انرژی هسته‌ای و هوافضا اولویت‌های اصلی علمی کشور هستند

کد: 139401074620081

https://goo.gl/fcCU1V

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل موسسه پارسی زبانان اظهار داشت: طبق سند نقشه جامع علمی کشور مصوب سال 90، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه اولویت اصلی علمی به ترتیب هوافضا، فنّاوری اطلاعات و دانش هسته‌ای معرفی شده است.

فنّاوری اطلاعات در کنار انرژی هسته‌ای و هوافضا اولویت‌های اصلی علمی کشور هستند

انتظار ما از مسئولین این است که همانند انرژی هسته‌ای که به خوبی در کشور ما نهادینه شده است، ملزومات ارتباطات و فنّاوری اطلاعات شامل فرهنگ‌سازی در بین مردم و ایجاد بسترهای مناسب جهت رشد و پیشرفت بخش خصوصی رافراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه پارسی‌زبانان، امیرحسین فقیهی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره موسسه به تشریح فعالیت‌های این موسسه در سال گذشته و برنامه‌های سال 94 پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به اهمیت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات در دنیای امروز گفت: از حدود پانزده سال پیش و با فراگیر شدن اینترنت در جهان، ارتباطات که از گذشته از اهمیت خاصی برای بشر برخوردار بود، روی تازه‌ای پیدا کرد.

فقیهی به باز تعریف بسیاری از مباحث حیاتی انسان همچون امنیت، اشتغال و آموزش در پی مطرح شدن روش‌های نوین در ارتباطات اشاره کرد و افزود: می‌توان از ظهور اینترنت به عنوان یک نقطه‌ عطف در تاریخ معاصر یاد کرد.

مدیرعامل پارسی‌زبانان به رشد فنّاوری اطلاعات در کشور و درک درست آن توسط مسئولین ارشد کشور اشاره و تشریح کرد: در سال 90 که شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند نقشه جامع علمی کشور را تصویب کرد، سه اولویت اصلی را به ترتیب به هوافضا، فنّاوری اطلاعات و دانش هسته‌ای اختصاص داد. یعنی به صورت اخصّ، بحث اینترنت از بحث انرژی هسته‌ای نیز مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تأسیس شورای عالی فضای مجازی و مقایسه‌ای که ایشان بین این موضوع و انقلاب اسلامی داشتند، نشان از اهمیت و اثرگذاری فوق‌العاده اینترنت دارد، تصریح کرد: انتظار ما از مسئولین این است که همانند انرژی هسته‌ای که به خوبی در کشور ما نهادینه شده است، ملزومات ارتباطات و فنّاوری اطلاعات شامل فرهنگ‌سازی در بین مردم و ایجاد بسترهای مناسب جهت رشد و پیشرفت بخش خصوصی محیا شود.

فقیهی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و نیاز دوچندان به بنگاه‌های دانش‌بنیان برای به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور، امیدواریم سال 94 شاهد کمک بیشتر مسئولین برای تسهیل در گسترش این مراکز باشیم.

عضو هیأت مدیره موسسه پارسی‌زبانان با تاکید بر اینکه اقدامات موسسه پارسی‌زبانان در سال 93 مقدمه‌چینی برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده در سال‌های آتی بود، گفت: در حوزه‌ی توسعه‌ی وب، علیرغم سال‌های گذشته نسخه جدیدی برای سیستم مدیریت محتوای سفیر ارائه نکردیم و کارشناسان تحقیق و توسعه ما روی یک پروژه بلندمدت برای ارائه نسخه 10 سفیر کار کردند.

وی به  آغاز به کار لابراتوار موسسه پارسی زبانان با عنوان «پارسی‌لب» در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مجموعه پارسی‌زبانان توانست در سال گذشته با ایده «لحظه نگار» در جشنواره کارآفرینی پل برگزیده شود،همچنین نماینده موسسه خردادماه 94 برای شرکت در کنفرانس آی‌بریج 2015 برلین راهی کشور آلمان می‌شود.

فقیهی در ادامه به تشریح فعالیت‌های این موسسه در سال جدید پرداخت و گفت: در شش ماهه اول امسال شاهد ارائه نسخه دهم سیستم مدیریت محتوای سفیر خواهیم بود. از ویژگی‌های نسخه جدید می‌توان به پنل مدیریتی بسیار ساده، امکان مدیریت وب‌سایت از طریق موبایل و تبلت، سرعت بسیار بالای اجرا، استفاده‌ی بهینه از منابع سمت سرور و کلاینت‌ها و نیز ارتقاء امنیتی اشاره کرد.

مدیرعامل موسسه پارسی‌زبانان ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های ما در سال جدید، ارائه لحظه‌نگار به عنوان یک محصول کامل و کاربردی در زمینه پخش زنده اینترنتی است. لحظه نگار در قالب یک استارتاپ آغاز شده و این امکان را فراهم می‌کند که هرکس بتواند یک شبکه صوتی تصویری اینترنتی برای مخاطبان خود راه‌اندازی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پارسی زبانان

موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی پارسی زبانان آمده است تا با ابزاری که دنیای مجازی در اختیارمان قرار داده، موقعیت‌های ریز و درشتی که در دنیای واقعی وجود دارد را بشناسیم و با همراهی همراهان صدیق، طیّ طریق کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]