اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139401234810377

تشریح روش پیش بینی شرایط کسب و کار براساس راهکار های هوش مصنوعی

کد: 139401234810377

https://goo.gl/BLqN2G

، تهران , (اخبار رسمی): پیش‌بینی فروش بخش مهمی از برنامه‌ریزی مالی یک کسب‌و‌کار محسوب می‌شود و یک ابزار خود ارزیابی است که از آمار فروش گذشته و حال برای پیش‌بینی هوشمندانه عملکرد آینده استفاده می‌کند.

روش پیش بینی شرایط کسب و کار براساس راهکار‌های هوش مصنوعی

نتیجه کلی پیش‌بینی فروش دقیق، کسب‌وکاری است با بهره‌وری بالا‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان

به گزارش روابط عمومی شرکت رایان نت نمایندگی رسمی آی تی ریسرچز در ایران، فروش شریان حیاتی یک کسب‌و‌کار است. فروش به شما کمک می‌کند حقوق کارکنان را بپردازید، هزینه‌های عملیاتی را پوشش دهید، موجودی کالای خود را افزایش دهید، محصولات جدید ارائه کرده و سرمایه‌گذاری‌های جدید را به سمت خود جذب کنید.

پیش‌بینی فروش بخش مهمی از برنامه‌ریزی مالی یک کسب‌و‌کار محسوب می‌شود و یک ابزار خود ارزیابی است که از آمار فروش گذشته و حال برای پیش‌بینی هوشمندانه عملکرد آینده استفاده می‌کند.

 با در دست داشتن یک پیش‌بینی دقیق از فروش می‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید. اگر پیش‌بینی فروش شما حاکی از این است که 30 درصد از فروش سالانه شما در ماه دسامبر انجام می‌شود، باید تولید خود در این ماه را بالا برده تا بتوانید با برای مواجه شدن با حجم زیاد تقاضا آماده شوید. همچنین شاید هوشمندانه باشد که برای استخدام فروشندگان فصلی اقدام و کمپین بازاریابی هدفمند را از ابتدای این ماه راه‌اندازی کنید.

یک پیش‌بینی فروش ساده می‌تواند شما را از ابعاد دیگر کسب‌و‌کار خود مطلع سازد.از سوی دیگر این پیش‌بینی می‌تواند بخش مهمی از آغاز یک کسب‌وکار جدید باشد. تقریبا تمام کسب‌و‌کارهای جدید به وام‌های بانکی یا سرمایه اولیه برای تهیه محل کار، موجودی، تجهیزات، حقوق کارکنان و بازاریابی نیاز دارند، که برای تامین این سرمایه نیاز به ارائه ارقامی است که نشانگر قابلیت دوام کسب‌و‌کار شما باشد، به عبارت دیگر شما به یک طرح تجاری نیاز دارید که هسته آن را پیش‌بینی منطقی از میزان فروش تشکیل می‌دهد.

هرچه کسب‌و‌کار شما ارتقاء می‌یابد، پیش‌بینی فروش یک ابزار سنجش مهم برای میزان سلامت کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. وال‌استریت میزان موفقیت یک شرکت را براساس میزان صحت پیش‌بینی فروش سه ماهه آن می‌سنجد.

اگر شرکتی پیش‌بینی کند که در سه ماهه چهارم سال، فروش بالایی دارد اما در عمل تنها به نصف آن مقدار دست ‌یابد، برای سهامداران و سایر ذینفعان به معنی عملکرد بسیار ضعیف شرکت و بی‌صلاحیت بودن مدیر آن است. وقتی یک شرکت خصوصی به جذب سرمایه‌گذاری جدید می‌پردازد، پیش‌بینی فروش می‌تواند به عنوان منبعی برای پیش‌بینی بازگشت این سرمایه‌گذاری استفاده شود.

نتیجه کلی پیش‌بینی فروش دقیق، کسب‌وکاری است با بهره‌وری بالا‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان. اما متدهای استاندارد برای پیش‌بینی فروش کدامند؟ آیا این روند نیاز به کاربرد ریاضیات پیشرفته دارد؟

در اینجا به برخی از اطلاعات مفید برای انجام این محاسبات اشاره می‌شود:

•    تعداد فروش هر محصول در هر ماه سال
•    تعداد فروش‌هایی که بازگشت داده‌شده یا لغو گردیده
•    عوامل خارجی موثر در فروش مانند پیش‌بینی‌های اقتصادی، تغییر در قیمت مواد اولیه، امکان مذاکره مجدد در قرار داد کارکنان و افزایش رقابت.

هنگام پیش‌بینی فروش باید چندین فاکتور دیگر را نیز بررسی کرده و درصورت لزوم در محاسبات وارد کرد:
•    قراردادهای فروشی که برای سال‌های آینده تمدید نخواهند شد.
•    قراردادهای جدید فروش که در برنامه شرکت قرار دارد.
•    پیش‌بینی تحلیل‌گران صنعت درمورد رشد یا کاهش سهم بازار شما در آینده
•    پیش‌بینی تحلیل‌گران اقتصادی درمورد افزایش یا کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان بازار شما
•    تغییرات سیاسی که می‌تواند بر قراردادهای دولت اثر بگذارد.

برای برآورد فروش آینده، یک شرکت می تواند از یک یا ترکیبی از چند روش پیش بینی فروش استفاده کند. این روش ها بر اساس پاسخ به این سوالات متفاوت اند: مصرف کنندگان چه می گویند، چه می کنند یا چه کرده‌اند؟ برای بررسی این که مردم چه می گویند از روش های بررسی قصد خریدار، ترکیب نظرات فروشندگان و نظریه کارشناسی استفاده می‌شود.

برای دست یافتن به اینکه مردم چه می کنند از آزمون های بازار استفاده می شود و برای دست یافتن به این که مردم چه کرده اند، باید به روش های تحلیل سری های زمانی، شاخص های راهنما و تجزیه و تحلیل آماری تقاضا روی آورد. انتخاب بهترین روش بستگی دارد به هدف شرکت از پیش بینی، نوع کالا و موجود بودن اطلاعات و میزان اطمینان به آن ها.

از آنجایی که روش های کلاسیک مبتنی بر آمار و فرمول های ریاضی برای پیش بینی فروش و تقاضا کارایی نسبی خود را در بازار پر رقابت و پیچیده کنونی از دست داده‌اند، لزوم طراحی سیستم های نرم افزاری پیش بینی فروش براساس متغییر ها و شرایط منحصر به فرد شرکت ها در کشور به خوبی احساس می شود.

لذا شرکت رایان نت، با بومی سازی موتور پیش بینی آی تی ریسرچز، مبتنی بر هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشینی اقدام به ارایه راهکار های پیش بینی براساس شرایط بازار و اقتصاد ایران کرده است، این راهکار ها که تاکنون در خارج از کشور با موفقیت به دفعات پیاده سازی شده اند، هم اکنون در دسترس تمامی شرکت های ایرانی نیز خواهند بود.

لازم به ذکر است با بهره گیری از تکنولوژی پردازش کلان داده امکان پیش بینی براساس داده های ساختار نایافته نیز مقدور است، این امر امکان بهره گیری از طیف بسیار وسیع تری از اطلاعات را که قبل از این در سیستم ها و مدل های پیش بینی قابل استفاده نبوده اند را میسر می سازد که به نوبه خود می تواند نقش مهمی در افزایش دقت پیش بینی ها داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی تی ریسرچز

شرکت رایان‌نت (سهامی خاص) به عنوان اولین تامین‌کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner) با سابقه فعالیت نزدیک به یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین المللی شاخص و مطرح مستقر در ایران، مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت مستقیم، با قیمت مناسب و بدون واسطه از طریق دفتر این شرکت (Talee Limited) در انگلستان به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت می باشد. با توجه به حجم موجودی شرکت تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده میشوند و دارای پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند، همچنین هیچ یک از محصولات ارایه شده توسط این شرکت از نوع OEM , Academic, Charity نبوده و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارایه می گردند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]