کد: 139401294980373

تدکس کیش با حضور بیش از هشتصد شرکت کننده آغاز به کار کرد

کد: 139401294980373

https://goo.gl/Bnkwqe

، کیش , (اخبار رسمی): همایش دو روزه تدکس کیش از روز گذشته، 28 فرودین با حضور بیش از هشتصد شرکت کننده آغاز به کار کرده است. در این همایش، اندیشمندان و صاحب نظرانی از ایران و سایر کشورها، ایده های الهام بخش خود را با شرکت کنندگان در میان گذارده اند.

TEDxKish
TEDxKish
TEDxKish
TEDxKish
TEDxKish
TEDxKish
TEDxKish
TEDxKish
TEDxKish
TEDxKish

پیام تمام سخنرانان صلح و دوستی و امید برای تمام ساکنان زمین بود و هر کدام از دیدگاه خود به اشاعه این موضوع پرداختند.

به گزارش روابط عمومی رویداد تدکس  کیش، تدکس (TEDx) یکی از رویدادهای وابسته به تِد (TED) است که در جزیره کیش برگزار می‌شود و تلاش می‌کند تا با استفاده از محیط زیبای این جزیره، بستری برای ارتباط فرهنگ و تفکر ایرانی و نگرش سایر جهانیان به آن ایجاد کند. در تداکسِ کیش مجموعه‌ای از افکار همگون و آینده‌نگر از نوآوران، طراحان، متخصصین، حامیان محیط‌ زیست و افرادی با دغدغه‌های اجتماعی دور هم جمع شده اند تا به شعار "ایده‌های ارزشمند برای انتشار" جامه عمل بپوشانند.

در مراسم افتتاحیه این نشست دو روزه علی اصغر مونسان، رییس منطقه آزاد کیش، در طی سخنرانی خود جزیره کیش را دروازه ای برای اندیشه های ناب ایران و جهانیان دانست و این را دلیل میزبانی کیش برای این رویداد مهم بین المللی اعلام کرد. وی به میهمانان خوشامد گفت و اقامت خوبی را برای آنان آرزو کرد.

در نخستین روز این همایش سخنرانان در مورد مسایل مختلفی صحبت کردند که سوژه مشترک همه آنها داستان هایی الهام بخش از زندگی این افراد موفق و «آستانه تحول» آنها بود.

ریک گان نخستین سخنران اولین جلسه این نشست بود. زندگی سخت او در کودکی باعث شده بود تا در دوران نوجوانی با دوچرخه‌‌سواری به آرامش برسد و به ناگاه سفر با دوچرخه را، راهی لذت‌بخش و آرامش‌بخش برای زندگی یافته بود و در مسیر طولانی جهانگردی‌اش با فعالیت‌های خیرخواهانه و کنشگرانه سعی داشت این آرامش را به مردمی منتقل کند که گاه حتی زبان‌شان را نمی‌دانست. پروژه‌ی "چرخ‌های صلح" او با همکاری یک ایرانی به نام محمد تاجران که رویاها و اهدافی شبیه او داشت به همین شکل آغاز شده و ادامه دارد.

سخنران بعدی تدکس کیش سامانتا فلچر فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه کمبریج بود. وی سخنرانی خود را از روزهای عجیبی که دور از وطن‌اش در آفریقا گذرانده بود، آغاز کرد. مواجهه‌ او با سنت‌های غریب ازدواج زوج جوانی در شهری کوچک با آنچه خودش در یک مراسم عروسی تجربه کرده بود، او را بر آن داشت تا دو فرزند خود را نیز برای چند ماه به منطقه‌ زیبایی در شمال کنیا ببرد.

در چنین شرایطی بود که او به عنوان یک مادر متوجه مشکلاتی مثل مالاریا، حیوانات موذی و دیگر مسائل معمول مناطقی از این دست شد و تجربه‌ فرستادن کودکان‌شان به مدرسه‌ محلی آنها را با لایه‌ی عمیق‌تری از فقر و مشکلات کشورهای آفریقایی آشنا کرد و در هنگام بازگشت به انگلستان آنها پیام‌آوران نوع دیگری از زندگی برای همکلاسی‌های خود بودند.

پس از این تجربه ارزشمند، حالا او معتقد است این رسانه‌ها هستند که با بزرگنمایی تفاوت های فرهنگی سعی دارند ملل را از یکدیگر دور نگه دارند و سفر کردن را راه حل مناسبی برای مقابله با این مشکل می‌داند.

سایر سخنرانان روز نخست تدکس کیش از جمله باسام تاریق، علی صاحبی، فرد فریدون کرنگی، کتایون خسرویار، سام کاوناق، بارمک هشمت، نادره شاملو، سیمون بروتن و گلوریا ای در مورد مسایل مختلفی صحبت کردند و در صحبت های خود پیام مشترکی را به حضار منتقل کردند. پیام تمام آنها صلح و دوستی و امید برای تمام ساکنان زمین بود و هر کدام از دیدگاه خود به اشاعه این موضوع پرداختند.

گفتنی است روز دوم این همایش هم اینک با سخنرانی سایر سخنرانان در سالن همایش بین المللی جزیره کیش در حال برگزاری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تدکس کیش

TEDxKish یکی از رویدادهای وابسته به TED است که در جزیره کیش برگزار می‌­شود و تلاش می‌کند تا با استفاده از محیط زیبای این جزیره، بستری برای ارتباط فرهنگ و تفکر ایرانی و نگرش سایر جهانیان به آن ایجاد کند. در TEDxKish مجموعه‌­ای از افکار هم­گون و آینده‌نگر از نوآوران، متخصصین، حامیان محیط‌زیست و افرادی با دغدغه‌های اجتماعی دور هم جمع می­‌شوند تا به "ایده‌های ارزشمند برای انتشار" جامه­ عمل بپوشانند.

رویدادمرتبط های:

| آغاز رویداد تدکس کیش | پایان رویداد تدکس کیش