اطلاعات تماس
  • 884*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139402285250344

میزبانی ایران برای کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری در هاله ای از ابهام قرار گرفت

کد: 139402285250344

http://bit.ly/1JSXr8d

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری خبر از چالش جدی در میزبانی ایران برای کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری در سال 2017 داد و نتیجه نهایی را به بعد از انجام ارزیابی‌ها منوط دانست.

میزبانی ایران برای کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری در هاله ای از ابهام قرار گرفت

بهداشت عمومی از موضوعاتی است که در ذهن گردشگران از فرهنگ کشورها باقی مانده و در تشویق آنان به سفر دوباره موثر خواهد بود

به گزارش روابط عمومی وبسایت تریپ، چندی پیش راهنمایان گردشگری، به عنوان سفرای صلح پس از 8 سال تلاش مداوم توانستند در رقابتی نزدیک، از دو رقیب خود پیشی گرفته و با کسب 18 رای از کشورهای دنیا، میزبانی کنوانسیون راهنمایان گردشگری در سال 2017 را کسب کنند، این خبری بود که در 9 بهمن 1393 لبخند را بر لبان بسیاری از ایرانیان دست اندرکار صنعت گردشگری نشاند. افتخاری که برای نخستین بار نصیب کشور عزیزمان ایران شد اما با چالشی اساسی روبه روست. 

آرش نورآقایی رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری با بیان اینکه برگزار کنندگان این کنوانسیون پذیرش قطعی این اتفاق را به افزایش کیفیت سرویس های بهداشتی کشور در بین راه ها و مراکز تفریحی منوط کرده اند. تشرح کرد: هم اکنون خانم «روبی روی» نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در راه است تا امکان برگزاری این کنوانسیون در ایران را ارزیابی کند. در این ارزیابی کیفیت سرویس های بهداشتی از اولین فاکتورها به شمار می رود، چالشی که ممکن است باعث واگذاری میزبانی این کنوانسیون به کشور رقیب شود.

ناگفته نماند همه ما اهمیت موضوع سرویس بهداشتی را در مسافرت های داخلی  تجربه کرده ایم. امروزه وجود سرویس های بهداشتی در محل جاذبه های طبیعی و تاریخی با توجه به حجم جمعیت گردشگرانی که به این مناطق سفر می کنند، اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. اهمیت این موضوع برای تامین سلامت شهروندان به حدی است که یک روز در تقویم جهانی برای سرویس های بهداشتی در نظر گرفته شده است تا به دولت ها یادآوری کند برای تحقق برنامه های سلامت، تامین سرویس های بهداشتی را نیز مدنظر قرار دهند. 

علاوه بر این در حوزه گردشگری و به خصوص گردشگری ورودی که نشان دهنده فرهنگ یک جامعه است، این مقوله از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بهداشت عمومی از موضوعاتی است که در ذهن گردشگران از فرهنگ کشورها باقی مانده و در تشویق آنان به سفر دوباره موثر خواهد بود.

نبود سرویس بهداشتی مناسب برای مسافران و گردشگران در محل جاذبه ها علاه بر اینکه از مشکلات صنعت گردشگری ایران به شمار می رود و زمینه را برای نارضایتی مسافران داخلی فراهم کرده است، در عرصه بین المللی، افتخار آفرینی کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

لازم به ذکر است بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، دو میلیارد و 500 میلیون نفر از مردم جهان به تاسیسات بهداشتی مناسب دسترسی ندارند و بیش از یک میلیارد نفر نیز در مکان های باز اجابت مزاج می‌کنند.

انواع بیماری هایی که از رعایت نکردن اصول بهداشتی و فقدان سرویس بهداشتی مناسب، گریبانگیر جامعه می شود و هزینه های زیادی به آن جامعه تحمیل می کند، با ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب به حداقل می رسد. 

رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در اواخر سال 86 وعده ساخت هزار مجتمع گردشگری را داد و گفت که تا قبل از سال 90 در هر 25 کیلومتر از راه های کشور یک سرویس بهداشتی ساخته می شود.

این وعده از آنجا ناشی می شد که سال 86 مصوبه ای درباره الگوی نمونه واحدهای خدماتی و سرویس های بهداشتی بین راهی از سوی سازمان میراث فرهنگی به هیات دولت ارائه و تصویب شد و سازمان‌های مختلف مکلف به اجرای اقداماتی در این زمینه شدند. 

در مصوبه سال 1386 هیأت وزیران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مکلف شد ظرف مدت یک ماه از ابلاغ تصویب نامه 26 اسفندماه 1386 نسبت به تدوین الگوی نمونه واحدها و سرویس های بهداشتی موضوع این تصویب نامه اقدام و استانداران نیز موظف شدند، در مدت یادشده نقاط مورد نیاز را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کنند. 

بر اساس این مصوبه، وزارت جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی نیز مکلف شدند، با معرفی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان ساخت سرویس های بهداشتی اقدام کنند. 

همچنین بر اساس بندهای دیگر این مصوبه، وزارت نیرو مکلف شد پس از اعلام نقاط ازسوی سازمان میراث فرهنگی، برای تامین آب و برق تمامی سرویس های بهداشتی یاد شده با استفاده از منابع داخلی اقدام کند و وزارت راه نیز مکلف شد، مسیرهای دسترسی به واحدهای موضوع این مصوبه را پس از اعلام نقاط از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد کند. متاسفانه تا کنون اقدامی عملی در جهت اجرایی شدن این طرح صورت نگرفته است.

 لازم به ذکر است کانادا تنها کشوری است که توانسته در نخستین حضور خود در این گردهمایی، میزبانی کنوانسیون راهنمایان گردشگری را در 27 سال پیش به دست آورد و ایران دومین کشور بعد از کانادا است که در اولین حضور خود در این گردهمایی با وجود موانع مختلف و امکانات اندک توانست میزبانی سال 2017 را از آن خود کند و رقبای بزرگی از جمله سنگاپور و دانمارک را از پیش روی خود بردارد، البته در این مرحله ناچارند چالش کیفیت سرویس های بهداشتی را پشت سر بگذارند، چالشی که می تواند تمام زحمات گروه های فعال این بخش را تحت تاثیر قرار داده و این افتخار را تقدیم رقیب سنگاپوری خود کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در حوزه گردشگری و سفر می‌توانند به وبسایت تریپ مراجعه فرمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ (treep)

این سایت با توجه به نیازهای موجود در جامعه برآن شد تا خانواده گردشگر ایرانی را گردهم آورده و بستری فراهم آورد تا کاربران با ساخت آلبوم سفرشخصی و به اشتراک گذاری آن برای اعضاء یا با افزودن اطلاعات مکان های مختلف راهنمایی شوند برای افرادی که به دنبال ایده های نو و مکان های ناشناخته برای سفر هستند.

اطلاعات تماس
  • 884*****
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://treep.ir
آدرس وبسایت تریپ
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی