اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394061847500344

کمپین «دردِ دل»، آغازی بر پایان مشکل سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی

کد: 1394061847500344

http://j.mp/1LX7FGJ

، تهران , (اخبار رسمی): با بررسی های انجام شده توسط جمعی از فعالان و دلسوزان صنعت گردشگری و با تمرکز بر رفع بحران سرویس‌های بهداشتی در صنعت توریسم کشور، کمپینی با نام «کمپین درد دل» راه‌اندازی شده است تا شاید مسیری راهگشا برای از بین رفتن معضلات سفر باشد. در نتیجه تحقیقات انجام‌شده، بیش از 80 درصد از مسافران جاده‌ای، حاضر به استفاده از سرویس‌های بهداشتی و رستوران‌های بین‌راهی نیستند و به دلیل پایین بودن استاندارد و کیفیت این خدمات از استفاده آنها تا حدامکان صرف نظر می‌کنند.

کمپین «دردِ دل» ، آغازی برای پایان مشکل سرویس های بهداشتی بین راهی

وقتی بین شهروندان خودمان که سازگاری بیشتری با مناسبات فرهنگی استفاده از سرویس‌های بهداشتی بومی دارند، چنین شکاف عمیق و نگاه بدبینانه‌ای نسبت به سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی وجود دارد، می‌توان تاثیر تاسف و نگرانی گردشگران خارجی را از سرویس‌های بهداشتی پیش‌بینی کرد

به گزارش گروه تشکیل دهندگان کمپین دردل، جمعی از فعالان و دلسوزان صنعت توریسم کشور، با هدف رفع بحران سرویس بهداشتی در صنعت توریسم کشور، کمپین «درد دل» را راه‌اندازی کرده‌اند که می‌کوشد با به تصویر کشیدن وضعیت اسفبار سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی مسئولان امر را نسبت به اقدام عاجل برای حل این بحران ترغیب کند.

بر اساس نظرسنجی کمپین «درد دل» که از 200 مسافر بین‌راهی صورت گرفت، 86 درصد مخاطبان به علت وضعیت نابسامان موجود، حاضر به استفاده از سرویس بهداشتی بین‌راهی تا رسیدن به مقصد نبوده و 31 درصد از کسانی که از این سرویس‌ها استفاد کرده بودند، حداقل دچار یک مورد بیماری عفونی شده بودند. این در حالی است که 73 درصد پرسش‌شوندگان آمادگی خود را جهت پرداخت هزینه برای استفاده از امکانات استاندارد اعلام کردند که خود توجیهی اقتصادی برای سرمایه‌گذاران در این زمینه محسوب می‌شود.

وقتی بین شهروندان خودمان که سازگاری بیشتری با مناسبات فرهنگی استفاده از سرویس‌های بهداشتی بومی دارند، چنین شکاف عمیق و نگاه بدبینانه‌ای نسبت به سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی وجود دارد، می‌توان تاثیر تاسف و نگرانی گردشگران خارجی را از سرویس‌های بهداشتی پیش‌بینی کرد.

این نظرسنجی البته بخش دیگری از خدمات بین‌راهی از جمله: کیفیت غذای عرضه‌شده در رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های بین‌راهی و امنیت عمومی را نیز مورد بررسی قرار داده است.

در بخش رستوران‌ها 86 درصد از پرسش‌شوندگان تمایلی به استفاده خوراک‌های عرضه‌شده از رستوران‌های بین‌راهی نداشتند. در مورد 40 درصد از استفاده‌کنندگان نیز سابقه مسمومیت به خاطر سرو غذا در رستوران‌های بین‌راهی ثبت شده است.

اما در حوزه امنیت تنها 26 درصد از پرسش‌شوندگان نسبت به ناامنی جاده‌های بین‌راهی دغدغه داشتند که نشان‌دهنده وضعیت متناسب این بخش است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیوستن به این کمپین، به آدرس اینترنتی www.dardedell.com مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تشکیل دهندگان کمپین دردِ دل

کمپین دردِ دل برپا شده است تا دغدغه و مشکلات مسافران را بازگو کند. شما هم اگر مسافر جاده های ایران هستید و با مشکلات دست و پنجه نرم می کنید با آپلود عکس و فیلم به این کمپین بپیوندید تا با همیاری همدیگر بتوانیم تغییری در این وضعیت بوجود بیاوریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]