میزبانی شهرداری مشهد از حدود 500 هزار زائر حضرت ثامن‌الحجج (ع) در کمپ غدیر

کد: 1394071548204695

https://goo.gl/rFtbns

، مشهد , (اخبار رسمی): کمپ غدیر با توجه به لزوم پیش‌بینی و تدارک مکان اسکان موقت برای زائرین، در تابستان امسال میزبان 498428 زائر امام علی‌ابن موسی الرضا (ع) بود.

میزبانی شهرداری مشهد از 498428 نفر زائر حضرت ثامن الحجج (ع) در کمپ غدیر

پیرو اعلام مدیریت فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد، جهت تامین نیاز متقاضیان حضور در فضای اسکان باز و همچنین ساماندهی زائران و جلوگیری از معضل چادرخوابی در سطح شهر، همه‌ساله به همت شهرداری منطقه 7 کمپ اسکان غدیر برای زائران آماده‌سازی می‌شود.

 

علی قناویزچی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: طی تدارکات مدیریت محترم منطقه 7 این کمپ با ظرفیت حدود 4000 وسیله نقلیه و امکانات و تجهیزات رفاهی از قبیل 185 اتاقک پیش‌ساخته مسقف و چهار مجموعه سکوی اسکان مسافران با آلاچیق مسقف جهت نصب چادر و همچنین حمام، نمازخانه با برگزاری نماز جماعت، سرویس بهداشتی، نانوایی، غرفه‌های مواد غذایی، نیروی انتظامی، اتوبوس و ... تدارک دیده شده و امکانات و تجهیزات تفریحی همچون دریاچه مصنوعی به همراه قایقرانی، سینما 5 بعدی، رستوران سنتی و غرفه‌های شادی خانواده، وسایل بازی کودکان و فضای سرسبز طبیعی با چشم‌انداز زیبا و هوایی مطبوع و دلپذیر در اختیار زائران عزیز قرار دارد.

 

وی افزود: به جهت لزوم اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، تدارک حضور فرهنگسراهای غدیر، کودک و آینده با برگزاری مسابقات مذهبی و ورزشی و  برپایی ایستگاه‌های نقاشی و کاردستی به همراه برنامه‌های شاد و متنوع با موضوعیت آداب زیارت انجام گرفته است.

 

قناویزچی در پایان، تقدیر و تشکر از تمامی عوامل اجرایی مستقر در کمپ اسکان غدیر را در توفیق خدمت‌رسانی به زائرین گرامی عنوان کرد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد - مدیریت امور فرهنگی و گردشگری

مشهد مقدس از دیر باز و به واسطه وجود مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ، بزرگان فراوانی را در حوزه های مختلف دین ، فرهنگ ، ادب و هنر در دامن خود پرورانیده است ، که در هر جزئی از پیشینه ی پربار این سرزمین محسوب می شوند و موجب درخشش دومین کلان شهر مذهبی جهان شده است و عشاق فراوانی نیز هر ساله برای عرض ارادت و خاک بوسی پیشگاهش ، از سراسر عالم به مشهد الرضا(ع) می شتابند .

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه