اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394090249794820

چگونه می‌توان یک وب‌سایت مناسب طراحی کرد؟

کد: 1394090249794820

http://j.mp/1Q4hju7

، تهران , (اخبار رسمی): چقدر در مورد جایزه معتبر awwwards اطلاعات دارید؟ این جایزه توسط هیأت داوری شامل: طراحان و کارگردان‌های هنری از شرکت‌هایی چون اپل (‌طراح سایت اپل dave rudolph)٫ کروم ( paul irish ) و گوگل‌کروم تشکیل شده و به اسپانسری مایکروسافت یکی از افتخارآمیزترین جوایز وب در دنیا محسوب می‌شود.

در پروژه سورنا استفاده زیاد از تصاویر و استفاده حداقلی از متون و نوشته باعث شد چالشی در گرفتن رتبه برای کلمات مرتبط با فعالیت این سایت ایجاد شود و مدیران سورنا را بر این دارد که با حفظ تعادل بصری اثر، بهینه‌سازی این سایت را نیز در دستور کار خود قرار دهند

همه ما می‌دانیم که طراحان وب فارسی در دهه اخیر بسیار رشد داشته‌اند و همانطور که وب دنیا هر روز پیشرفت می‌کند، تکنولوژی و طراحی‌های ایرانی نیز به کیفیت جهانی نزدیک می‌شوند.

حال چطور می‌توان سایتی را طراحی کرد که در این حد قابل رقابت با دنیای بهترین‌های وب باشد؟ در این مقاله شرح حالی از یک وب ایرانی که به عنوان نامــزد جایزه فوق نایل شده ست را بازگو می‌کنیم تا پاسخ سوال فوق را تا حدی ارائه داده باشیم.

طراحی یک کار فوق‌العاده یک پروسه سخت و گاهی غیرممکن است و باید تلاش کرد که تفکر کارفرما با خلاقیت طراح همسو شود. این بدان معناست که شرایط فکری هر دو، کارفرما و طراح می‌تواند بسیار کلیدی باشد. برای ساخت یک کار خارج از باکس و متفاوت باید ساعت‌ها کار را از زوایای مختلف بررسی کرد و با کارفرما تعامل نزدیک داشت. در پروژه فوق طراحی با فلسفه و ارزش شرکت سورنا در یک جهت بوده و کار در بهترین مسیر حرکت کرده است.

 

1 دنیای دو بعدی آخر داستان نیست

بیشتر کارهای گرافیکی در طراحی سایت به محیط دو بعدی در فتوشاپ و ایلاستریتر ختم می‌شود که در همه موارد نمی‌تواند نیاز ما را مرتفع کند. طراحی یک اثر خوب در وب شروع اسطوره‌ای از کاغذ خطاطی یا اسکچ داشته و نهایتا در یک نرم‌افزار گرافیکی چون فتوشاپ به اجرا درخواهد آمد، اما برای گسترده کردن دنیای یک اثر متفاوت و خاص بایستی از تمام ابزارهای ممکن از جمله طراحی سه‌بعدی در نرم‌افزارهایی چون مایا نیز بهره برد. در طراحی سایت سورنا از بهترین نرم‌افزار‌های موجود مانند مایا و افترافکت استفاده شده تا به بی‌نهایت امکانات و بهترین نتیجه دست یافت.

 

2 تکنولوژی و هنر در یک معجون

فقط طراحی گرافیک، نمایه سه‌بعدی و خطوط زیبا نمی‌توانند نهایت یک کار استثنایی وب را رقم بزنند، تکنولوژی بهترین ابزار را در اختیار خلاقان طراحی سایت قرار می‌دهد تا با استفاده از آنها یک موجود زنده را در قلب یک سایت بیدار کنند. شاید سخن از انواع تکنولوژی‌ها و الگوریتم‌های استفاده‌شده در سایت فوق کمی پیچیدگی به مقاله ما بدهد، اما خالی از لطف نیست که تا حدی به کدنویسی اثر نیز بپردازیم.

جی کوئری، سی‌اس‌اس 3 و اچ‌تی‌ام ال 5 برخی از تکنولوژی‌های پشت صحنه این وب‌سایت هستند، شما می‌توانید با جست‌وجو در گوگل بیشتر با آنها آشنا شوید، چون هریک از آنها دنیایی برای سخن گفتن و شرح دادن دارند که در این مقاله به همین مقدار که اشاره شد کفایت خواهیم کرد.

 

3 گوگل و داستان سئو

ساخت یک سایت بدون در نظر گرفتن معیارهاى سنجشی سئو بسیار غیرمعقول و عجیب به‌نظر می‌رسد. در پروژه سورنا استفاده زیاد از تصاویر و استفاده حداقلی از متون و نوشته باعث شد چالشی در گرفتن رتبه برای کلمات مرتبط با فعالیت این سایت ایجاد شود و مدیران سورنا را بر این دارد که با حفظ تعادل بصری اثر، بهینه‌سازی این سایت را نیز در دستور کار خود قرار دهند. راهکار این چالش دو پاسخ کلی داشت؛ اول اینکه مدلینگ و معماری محتوا بر اساس فعالیت سورنا باعث ایجاد اعتبار در گوگل برای کلمات مرتبط با فعالیت سایت فوق شد و دوم بهره‌گیری از سیستم مدیریت محتوای وردپرس که شاهکاریست در زمینه بهینه‌سازی سایت. این دو راهکار کلی چالش فوق را مرتفع کرد و بدین ترتیب نیاز سورنا در بهینه‌سازی سایت برطرف شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زفره

وب‌سایت زفره مدیا در سال 2007 میلادی تاسیس شد و در همان سال چندین جایزه برتر در زمینه طراحی وب سایت را به دست آورد. مهم‌ترین واژه در فعالیت‌های شرکت زفره مدیا، خلق اثر با کیفیت بسیار بالاست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]