اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394091850294843

بررسی تاثیر ضمیر ناخودآگاه بر سرنوشت افراد و نحوه برنامه‌ریزی آن

کد: 1394091850294843

https://goo.gl/jgCfZu

، اهواز , (اخبار رسمی): سرنوشتی که تا به امروز داشته‌اید، چه موفق چه ناموفق، در هر صورت قسمت عمده‌ای از آن به محتویات انباری برمی‌گردد به نام «ضمیر ناخودآگاه». محتویات این انبار قابل دستیابی به صورت مستقیم نیست و پیچیدگی بسیاری دارد، ولی می‌توان با استفاده از راه‌هایی که در ادامه می‌خوانید، آن را به نحوی برنامه‌ریزی کنید که بعد از مدتی تمرین بدون اینکه دست خودتان باشد موفقیت به سمت شما بیاید.

قسمت ناخودآگاه بیشترین تاثیر را بر رفتار ها و امیال ما دارد و به صورت مستقیم قابل دیدن نیست.

شخص باید در اولین قدم با افراد موفق و مثبت‌اندیش همنشین شود، اخبار و مجلاتی در رابطه با موفقیت بخواند، استعداد‌ها و علایق خود را کشف کرده و در زمینه رشد استعدادهایش فعالیت کند

اگر رفتار‌ها و امیال انسان را مانند کوهی در نظر بگیرید که قسمت عظیم آن در زمین است و فقط قله آن بیرون است در این صورت، نوک آن قله «ضمیر خودآگاه» نام دارد و تمام شناختی است که ما از خود داریم، مثلا می‌دانیم که در ریاضیات مهارت داریم یا می‌دانیم در ورزش شنا حرفه‌ای هستیم.

قسمت زیرین آن که پنهان است، دو بخش دارد که یکی اندک و دیگری عظیم است. قسمت اندک زیرین، «ضمیر نیمه‌آگاه» نام دارد که همان حافظه و خاطرات ماست؛ مثلا اینکه امروز صبح به چه جاهایی رفته‌اید، در ضمیر نیمه‌آگاه ذخیره می‌شود.

قسمت عظیم آن که پنهان و ناشناخته است و به‌طور مستقیم قابل‌مشاهده نیست و تا حدود بسیار زیادی موفقیت یا عدم موفقیت شما را تعیین می‌کند «ضمیر ناخودآگاه» نام دارد و اطلاعات درون آن از دید شخص پنهان است و این ضمیر بیشترین تاثیر را بر امیال، آرزو‌ها و رفتار‌های ما دارد. مثلا فردی در لباس‌فروشی پیراهن قرمز را می‌پسندد و وقتی از او می‌پرسیم دلیل این انتخاب چیست؟ دلیلی ندارد و می‌گوید از این رنگ خوشم می‌آید. در واقع دلیل این انتخاب اطلاعات درون ضمیر ناخودآگاه این شخص است. فرض می‌گیریم که ممکن است در دوره کودکی این فرد شخصی که لباسی قرمز بر تن داشته، برای او بستنی خریده و کودک می‌بیند که یک شخص با رنگ قرمز به او بستنی می‌دهد و به او محبت می‌کند و این رنگ قرمز در ذهن کودک با خاطره‌ای خوش ثبت می‌شود و هر بار این شخص رنگ قرمز را ببیند، همان حس خوش کودکی در او تداعی می‌شود.

بسیاری از ما روزانه اطلاعات زیادی را از طرق مختلف مانند دوستان، محل کار و دانشگاه، روزنامه‌ها، اینترنت و ... که شامل تصاویر، ویدئو، صدا، متن و غیره هستند کسب می‌کنیم. این اطلاعات از لحاظ تاثیرگذار بودن بر موفقیت دو دسته هستند؛ اطلاعات مثبت یا منفی و در هر صورت این اطلاعات در انبار ناخودآگاه ذخیره می‌شود. فردی را در نظر بگیرید که دانشجو است. یکی از دوستانش به او می‌گوید: «این همه درس می‌خوانیم، آخرش باید بیکار باشیم! زندگی پر از بدبختی و بیچارگی است! تو نمی‌توانی درس‌هایت را پاس کنی و ...» همین فرد موقعی که به خانه می‌آید، احتمالا طبق عادت سیگاری روشن می‌کند و موزیکی با محتوای غم و شکست گوش می‌کند و سپس در اینترنت شعر‌ها و عکس‌هایی با محتوای غم و حسرت خوردن گذشته را می‌بیند. انبار این فرد در این حالت شامل احساس ناتوانی و عجز، شکست، بی‌ارادگی، احساس عدم موفقیت و ... است. همانطور که در ابتدا ذکر شد، قسمت اعظم کنترل‌کننده رفتار فرد محتویاتی است که در این انبار موجود است؛ یعنی در این حالت چنین فردی در صورت استمرار این روند، بدون اینکه کنترلی روی زندگی و رفتارش داشته باشد رو به شکست و افول خواهد رفت و تا زمانی که برای ضمیر ناخودآگاه خود برنامه‌ریزی نکرده باشد، نمی‌تواند موفق و کامیاب شود.

 

حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه برای محتویات این ضمیر برنامه‌ریزی کنیم؟

تا زمانی که فرد اطلاعات منفی دریافت می‌کند هر چقدر هم تلاش کند، نمی‌تواند موفق شود. بهترین راه برای برنامه‌ریزی این انبار؛ تبدیل محتویات آن از منفی به مثبت است.

شخص باید در اولین قدم با افراد موفق و مثبت‌اندیش همنشین شود، اخبار و مجلاتی در رابطه با موفقیت بخواند، استعداد‌ها و علایق خود را کشف کرده و در زمینه رشد استعدادهایش فعالیت کند. این کار حس مفید بودن برای جامعه و در نتیجه موفق بودن را به فرد می‌دهد. او باید موسیقی‌های غمگین را حذف و موسیقی‌های با محتوای مثبت و شاد را جایگزین کند و موفقیت با انجام دادن تنها یکی از این کارها حاصل نمی‌شود، بلکه با انجام دادن مجموعه آنها و به طور پیوسته و به مدت طولانی (حداقل چندین ماه) حاصل می‌شود. بعد از انجام دادن این کار‌ها به طور طولانی مدت مطمئنا نتایج خوبی به دست خواهد آمد و موفقیت خود را نشان خواهد داد!

در این حالت شخص بدون اینکه کنترلی روی رفتارش داشته باشد و حتی بدون اینکه اراده کند، موفقیت به سویش خواهد آمد و خودش راه درست را نشان خواهد داد!

صفحه «تصمیم نو» که مدتی است در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام در همین راستا و برای برنامه‌ریزی ذهن ناخودآگاه ایجاد شده و بازخورد و بازدید خوبی را از طرف کاربران آن داشته است، مطالب مثبت و روانشناسی مثبت‌نگر در آن به‌صورت اختصاصی تولید یا ترجمه می‌شود.

 

نویسنده: بهزاد اندیشمند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تصمیم نو

تولید و ترجمه اختصاصی مطالب روانشناسی مبثت نگر و عکس های انگیزشی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان