اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394092850924898

جوان، فناوری، کارآفرینی

پرورش و اجرای ایده‌های فناوری به سبک شهریارانی

کد: 1394092850924898

https://goo.gl/3XNjq7

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه کار و اشتغال به یکی از موضوعات اساسی و مورد بحث در سطح جهانی تبدیل شده است. در گذشته به علت کمبود امکانات آموزشی و همچنین آمار بالای زندگی روستایی، بین نیرو و بازار کار تعادل وجود داشت، اما امروزه با پیشرفت امکانات و تکنولوژی‌هایی که منجر به زندگی مدرن شده، این تعادل از بین رفته و جمعیت نیروی متخصص از بازار کار بیشتر شده است.

جوان، فناوری، کارآفرینی

هدف شهریاران در گام اول، آشنایی جوانان با مقوله کارآفرینی و پرورش و تربیت ذهن به ایده‌پردازی و تقویت و رشد آن ایده است و در گام دوم با عنوان «آشنایی با شتاب‌دهنده‌ها» جوانان با موضوع شتاب‌دهنده آشنا شده و وارد شتاب‌دهنده شهریاران می‌شوند

چند سالیست که در موضوع کارآفرینی نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که فرد دارای تخصص با توجه به مهارت خود و کمک‌های دولتی و خصوصی برای خود کسب‌وکاری راه‌اندازی کند و باعث اشتغال برای خود و دیگران شود.

تا همین چند سال پیش شخص با کمک سرمایه‌گذاران، بانک یا سرمایه شخصی خود و داشتن یک ایده برای کسب‌وکار، کارآفرینی خود را شروع می‌کرد، ولی بعد از چندی ورشکسته می‌شد و یا به اهداف و رویاپردازی‌هایی که قبلا در سر داشت، دست پیدا نمی‌کرد.

به تازگی متخصصان حوزه کسب‌وکار، حلقه مفقوده را در عدم توانایی افراد دارای تخصص در مقوله فن بازار و پرورش و اجرای ایده می‌بینند و به همین دلیل روشی را معرفی کرده‌اند به نام «شتاب‌دهنده». در شتاب‌دهنده‌ها برخلاف شیوه سنتی کارآفرینی فرد دارای تخصص و ایده وارد یک سیکل برنامه‌ریزی‌شده می‌شود که با اجرای تک‌تک مراحل و گام‌به‌گام آن در نهایت به موفقیت دست پیدا می‌کند.

 

این سیکل در شتاب‌دهنده به شرح زیر است:

در ابتدا فرد متخصص ایده خود را در یک شتاب‌دهنده قرار می‌دهد. در صورتی که ایده دارای پتانسیل اجرا و سرمایه‌گذاری بوده و آینده مالی داشته باشد، وارد مرحله بعد یعنی گسترش محصول و آماده کردن طرح کسب‌وکار مالی می‌شود. پس از موفقیت در این مرحله وارد شتاب‌دهنده می‌شود، یعنی ثبت شرکت، سرمایه اولیه و خدمات آموزشی (هوش مالی، بیزینس پلن، فن بازار و...)، در مرحله آخر فردی که این مراحل را گذرانده، طرح خود را به سرمایه‌گذار ارائه و کار خود را بر اساس مراحل قبل یعنی بر پایه قاعده و قانون شروع می‌کند.

خانه شهریاران جوان با مطالعه دقیق این مدل اجرایی کارآفرینی اقدام به پایه‌ریزی  طرحی با عنوان «جوان، فناوری و کارآفرینی» با محوریت ایده‌های فناوری در زمینه حل مسائل مدیریت شهری کرده است. این طرح دارای گام‌هایی است که در حال حاضر یک گام آن با نام «استارتاپ کمپ ایده‌های فناوری» در تاریخ 9 مهر 94 برگزار شده است. هدف شهریاران در گام اول، آشنایی جوانان با مقوله کارآفرینی و پرورش و تربیت ذهن به ایده‌پردازی و تقویت و رشد آن ایده است و در گام دوم با عنوان «آشنایی با شتاب‌دهنده‌ها» جوانان با موضوع شتاب‌دهنده آشنا شده و وارد شتاب‌دهنده شهریاران می‌شوند. البته پس از طی مسیر مشخص آن که با مراجعه به وب‌سایت  www.idea.shahryarjavan.ir می‌توانند اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

نوشته: محمد ابویی، مدیرعامل خانه شهریاران جوان

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه شهریاران جوان

خانه‌شهریاران‌جوان متشکل از جوانان مؤمن، نخبه، امیدوار، فعال و تأثیرگذار، به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی– اجتماعی کلانشهر تهران، در افق چشم‌انداز خود مجموعه‌ای است کارشناسی، توانمند و پیشرو در شناخت مسائل و نیازهای شهر، دارای شبکه تعاملی – تخصصی مؤثر، مستمر و گسترده در بین جوانان شهر، دارای سرمایه اجتماعی رو به رشد، پذیرفته شده و نقش‌آفرین در تصمیم‌سازی مدیریت شهری.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]