اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394111152425000

بزرگ‌ترین فرش هزارشانه پشمی جهان در نمایشگاه دموتکس 2016 آلمان رونمایی شد

کد: 1394111152425000

http://j.mp/1T4xcDD

، تهران , (اخبار رسمی): نمایشگاه فرش ماشینی دموتکس 2016 از تاریخ 16 تا 19 ژانویه (26 تا 29 دی‌ماه 94) در هانوور آلمان برگزار شد که طی آن بزرگ‌ترین فرش ماشینی پشمی بافته‌شده در جهان با شانه 1000 در سایز بزرگ‌پارچه به نمایش درآمد و با استقبال فراوان بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف روبه‌رو شد.

به تصویر کشیدن بزرگترین فرش پشم 1000 شانه جهان در دموتکس 2016

به گزارش دبیرخانه انجمن صنایع نساجی ایران، این اتفاق نشان‌دهنده ظرفیت تولیدکنندگان ایرانی در تولید فرش ماشینی است.

این فرش که از سوی شرکت نیما بافت کاشان – فرش ماهور- طراحی شده، هزارشانه بوده و با استفاده از پشم مرغوب، طراحی بسیار جذاب و به‌کارگیری دانش متخصصان نساجی ایران و طراحان توانمند ایران تولید شده است.

مهدی ضابطی، عضو انجمن صنایع نساجی ایران درباره جزئیات بافت این فرش گفت: «بافت این فرش در کاشان و با استفاده از دستگاه شونهر آلمان صورت گرفته و بزرگ‌ترین فرش ماشینی پشمی دنیا به‌شمار می‌آید. ابعاد این فرش 6×9 است و کلیه مراحل ریسندگی، رنگرزی، طراحی و بافت آن در داخل کشور و در کارخانجات نساجی مختلف صورت‌گرفته و با هدف ارائه فرش‌های خاص و بزرگ‌پارچه در بازارهای جهانی برای نمایشگاه دموتکس 2016 آماده شده است.» 

ضابطی با بیان اینکه در نمایشگاه دموتکس 2016 آلمان که در دی‌ماه برگزار شد، این فرش 1000شانه مورد توجه و بازدید علاقه‌مندان زیادی از کشورهای مختلف مانند ازبکستان، عراق، لبنان و آمریکا و ... قرار گرفت، اظهار داشت: «استقبال بازدیدکنندگان از این فرش بسیار رضایتبخش بود و برای بافتن این فرش، 9ماه کار تحقیقاتی انجام شده است که افتخاری دیگر برای صنعت فرش ماشینی ایران به شمار می‌آید.» 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.nimacarpet.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فرش ماهور

شرکت تولیدی نیما بافت با نام تجاری فرش ماهور با هدف نوآوری صادرات و ایجاد اشتغال در سال 1376 در شهر کاشان احداث و به بهره برداری رسید. این شرکت با استفاده از جدیدترین ماشین های اروپایی و تجهیزات کنترل کیفیت از قبیل آزمایشگاه تخصصی مواد اولیه و محصول بافته شده آغاز به کار نموده و از بدو تاسیس با تکیه بر دانش متخصصین علوم نساجی تجربه چندین ساله در این صنعت کهن سعی در ارتقای کیفیت محصولات داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]