اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394121754164841

ایران؛ میزبان کنوانسیون گردشگری 2017

350 راهنمای گردشگری به ایران سفر می‌کنند

کد: 1394121754164841

http://j.mp/1U0TsPk

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری پیش‌بینی کرده است که تعداد 350 راهنمای گردشگری از 40 کشور دنیا در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری سال 2017 به ایران بیایند. این در حالی است که با این اتفاق ایران نیز بخش مهمی از چرخه گردشگری جهانی می‌شود که البته این امر در حوزه‌های دیگر اقتصادی، فرهنگی و آموزشی تاثیرگذار خواهد بود.

350 راهنمای گردشگری به ایران سفر می‌کنند

برنامه ایران برای میهمانان کنوانسیون سال 2017 علاوه بر مراسم کنوانسیون در تهران، برای دو مسیر (پیش‌گشت) قزوین، زنجان، همدان و (پس‌گشت) شیراز، یزد و اصفهان اجرا می‌شود. شعار برنامه «ایران؛ مردمانی مهربان با آغوشی باز، فرهنگی کهن و پررمز و راز» خواهد بود

ششم دی‌ماه نایب‌رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری پس از 10 روز ارزیابی و بررسی زیرساخت‌های گردشگری ایران، میزبانی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 را رسما به ایران سپرد. موقعیتی که ایران در رقابت با کشورهایی مثل دانمارک و سنگاپور توانست تصاحب کند و بار سنگین کنوانسیونی را که دو سال یک بار برگزار می‌شود این بار بر دوش بکشد. در این شرایط، رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری پیش‌بینی می‌کند حداقل تعداد 350 راهنمای گردشگری از 40 کشور دنیا به ایران سفر کرده و از شهرهای قزوین، زنجان، همدان، تهران، شیراز، یزد و اصفهان بازدید کنند.

اهمیت این رویداد جهانی را از زوایای گوناگون می‌توان بررسی کرد. پس از رفع تحریم‌ها و باز شدن دروازه‌های فعالیت اقتصادی به روی ایران، حالا گردشگری هم یکی از حوزه‌های مورد توجه کشورهای مختلف در ایران است؛ حوزه‌ای که رونق آن می‌تواند سایر حوزه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

کامران خوشی، فعال حوزه گردشگری و مدیر سایت رزرو آنلاین هتل و پرواز زورق، درباره اهمیت این میزبانی می‌گوید: «مهم‌ترین نتیجه این میزبانی پیامی شفاف و روشن برای تمام دنیا خواهد بود با این مضمون که ایران نیز بخش مهمی از چرخه گردشگری جهانی است. این پیام به خودی خود پیامدهای مثبت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیاری خواهد داشت.»

او درباره تاثیر این رویداد در صنعت گردشگری ایران می‌افزاید: «نتیجه دیگر به نوعی کیفیت‌سنجی خدمات گردشگری در داخل ایران خواهد بود که با حضور چند‌صد راهنمای گردشگری می‌تواند معیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی با توجه به حجم احتمالی ورود گردشگران باشد. ضمن اینکه راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران کشورهای مختلف می‌توانند به بازاریابی گردشگری ایران کمک شایانی بکنند.»

آرش نورآقایی، رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری درباره اهمیت میزبانی ایران در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری می‌گوید: «از آنجاکه گردشگری به نوعی در قالب دیپلماسی عمومی قرار می‌گیرد، این کنوانسیون در وهله‌ اول نوعی مبارزه با ایران‌هراسی خواهد بود. در گام بعدی، آشنایی راهنمایان گردشگری با جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی ایران موضوع قابل‌توجهی است که جزو اهداف این کنوانسیون به شمار می‌رود. اهمیت دیگر کنوانسیون، آشنایی راهنمایان ایرانی با همتایان خارجی و بالا رفتن سطح هنر و فن راهنمایی گردشگری خواهد بود.»

نورآقایی درباره تاثیر این رویداد در صنعت گردشگری ایران می‌گوید: «کمترین اتفاق این خواهد بود که ایران به خاطر حضور راهنمایان گردشگری در صدر اخبار قرار خواهد گرفت و به عنوان مقصدی امن و قابل‌توجه برای گردشگران معرفی خواهد شد.»

نورآقایی معتقد است اگر این رویداد خوب برگزار شود، به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای معرفی ایران به عنوان مقصد گردشگری اثرگذار خواهد بود. به گفته او قرار است ظرف 4 روز کارگاه‌های آموزشی در تهران برگزار شود که به ارتقای سطح راهنمایان گردشگری کمک خواهد کرد.

وی درباره هدف اصلی کنوانسیون می‌گوید: «هدف اصلی آشنا شدن راهنمایان گردشگری سراسر دنیا با یکدیگر، رونق گردشگری و بالا بردن استاندارد فن راهنمای گردشگری است.»

برنامه ایران برای میهمانان کنوانسیون سال 2017 علاوه بر مراسم کنوانسیون در تهران، برای دو مسیر (پیش‌گشت) قزوین، زنجان، همدان و (پس‌گشت) شیراز، یزد و اصفهان اجرا می‌شود. شعار برنامه «ایران؛ مردمانی مهربان با آغوشی باز، فرهنگی کهن و پررمز و راز» خواهد بود.

نورآقایی درباره نحوه طراحی برنامه و کارکرد آن می‌گوید: «برای طراحی شعار و لوگو ابتدا اتاق فکر تشکیل دادیم و در پی آن پیشنهادهای بسیاری دریافت کردیم. نهایتا بر اساس آنچه کشورمان به آن شهرت دارد، جمله «ایران؛ مردمانی مهربان با آغوشی باز، فرهنگی کهن و پررمز و راز» را انتخاب کردیم.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زورق

زورق یک سامانه برای رزرو آنلاین هتل و پرواز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]