اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395012154685197

با هدف کارآفرینی و تفکر طراحانه

نخستین کنفرانس تجربه کاربری شیراز با حضور متخصصان داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود

کد: 1395012154685197

https://goo.gl/XSv66b

، شیراز , (اخبار رسمی): کنفرانس تجربه کاربری شیراز یکی از برنامه‌های علمی جامعه تجربه کاربری شیراز، با رویکرد «ارتقای کیفیت زندگی» از 22 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سه بخش سخنرانی‌های 50 دقیقه‌ای، نکات کلیدی و کارگاه آغاز شده و به مدت 2 روز به طول می‌انجامد.

نخستین کنفرانس تجربه کاربری شیراز با حضور متخصصان داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود

به گزارش روابط ‌عمومی جامعه تجربه کاربری شیراز، در این کنفرانس تلاش می‌شود با معرفی الگوهای موفق عملی ایران و جهان، روندها و روش‌های علمی با یک نگاه آینده‌پژوهانه، تاثیر تجربه کاربری در افزایش سطح کیفیت زندگی با اتکا بر افزایش رضایت‌بخشی در تولید محصولات و خدمات بررسی شود.

سعیده شکوهی، دبیر اولین کنفرانس تجربه کاربری شیراز در این‌باره گفت: «ریشه طراحی تجربه‌ کاربری به علم آرگونومی و عوامل انسانی برمی‌گردد که تقریبا از 1940 میلادی (1319 شمسی)، یعنی بیش از 70 سال پیش شروع شده و روی موضوع تعامل انسان با ماشین، محیط متنی و روش طراحی سیستم‌هایی که تجربه‌ کاربر را شکل می‌دهند تمرکز دارد. با شروع نفوذ کامپیوتر در اوایل 1990 میلادی به محیط کار، تجربه ‌کاربری تبدیل به مهم‌ترین دغدغه طراحان شد. از آن به بعد Donald Norman واژه طراحی تجربه‌ کاربری را در سطح وسیع دانشی مطرح کرد و امروزه این رشته نقاط اشتراک زیادی با طراحی کاربرمحور و همین طور تعامل انسان و رایانه دارد. تجربه کاربری و زیرشاخه‌های آن شامل تعامل انسان و رایانه، طراحی کاربرمحور و طراحی تعامل، در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان شامل ایالات متحده، انگلیس، دانمارک، سوئد، ایتالیا، فرانسه، کانادا،‌ آلمان و چندین کشور دیگر تدریس می‌شود.»

وی ادامه داد: «امروزه تجربه کاربری به عنوان یکی از تخصص‌های بسیار مهم و کلیدی در تولید شناخته می‌شود. آنچنان‌که بخش زیادی از استخدامی‌های شرکت‌های بزرگی چونApple, Microsoft, Google  و ... به این متخصصین مربوط می‌شود. شرکت Google به عنوان بزرگ‌ترین کسب‌وکار اینترنتی جهان (طبق گزارش اکونومیست)، سالانه 7درصد از کل درآمد خود را به بهینه‌سازی تجربه کاربری در محصولاتشان اختصاص می‌دهد که با در نظر گرفتن همه موضوعاتی که می‌توانند در سازمانی به این بزرگی مهم باشند، سهم بسیار زیادی است.»

شکوهی افزود: «جامعه تجربه کاربری شیراز به عنوان سازمانی مردم‌نهاد و فعال در حوزه تجربه کاربری که در حال حاضر تنها سازمان رسمی کشور در این حوزه است، با توجه به اهمیت روزافزون این حوزه در جامعه دانشگاهی و تخصصی کشورمان مجری کنفرانس تجربه کاربری شیراز است که با حضور متخصصان ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد و اهدافی نظیر کارآ فرینی و نو ارزش‌آ فرینی با نگرش و تفکر طراحانه، ترویج فرهنگ اهمیت به رضایت‌بخشی در محصولات و خدمات بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، معرفی و گسترش شبکه متخصصان تجربه کاربری و ارتقای سطح آگاهی عمومی در شناخت تجربه کاربری و تاثیرات مثبت آن را دارد.»

گفتنی است که نیما مروجی، دکترای فناوری‌های آرامش‌بخش از دانشگاه استفورد و نازنین اویسی، طراح ارشد طراحی تعامل از دانشگاه کالیفرنیا اعضای کمیته علمی کنفرانس تجربه کاربری شیراز بوده و سخنران برجسته این کنفرانس، مصطفی آروند طراح ایرانی و برنده عالی‌ترین جایزه طراحی صنعتی جهان است.

نخستین کنفرانس تجربه کاربری شیراز در روزهای 22 و 23 اردیبهشت‌ماه 95 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت کنفرانس به آدرس uxconference.ir  مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جامعه تجربه کاربری شیراز

جامعه تجربه کاربری شیراز یک سازمان مردم نهاد است که فعالیت خود را از سال 1393 شروع کرده و با هدف توسعه و معرفی طراحی تجربه کاربری در سطح ملی فعالیت میکند. این سازمان طی این مدت توانسته با مشارکت بیش از 500 نفر از متخصصین،فعالان و طراحان این حوزه به بزرگترین تشکل سازمانی در کشور تبدیل شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
رویدادمرتبط های:

| آغاز نخستین کنفرانس تجربه کاربری شیراز | پایان نخستین کنفرانس تجربه کاربری شیراز