اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395021955620458

برگزاری سمینار سیستم‌های مخابراتی و VOIP با همکاری ساعیان ارتباط و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

کد: 1395021955620458

http://j.mp/24ExtAg

، تهران , (اخبار رسمی): در راستای اهداف مجموعه ساعیان ارتباط در حوزه ارتباط با صنعت، سمینار سیستم‌های مخابراتی و VoIP با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و در این دانشگاه، در روز دوشنبه 20اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

برگزاری سمینار سیستم های مخابراتی و VoIP با همکاری شرکت ساعیان ارتباط و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

VoIP یا Voice Over IP، تکنولوژی انتقال صدا در بستر شبکه می باشد که امکان برقراری تماس‌های تلفنی و ویدیویی را در بستر شبکه IP فراهم می آورد.

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت ساعیان ارتباط، به طور خلاصه،  VoIP  یا Voice Over IP، تکنولوژی انتقال صدا در بستر شبکه است که امکان برقراری تماس‌های تلفنی و ویدیویی را در بستر شبکه IP فراهم می‌کند.

تا چند دهه پیش واژه‌ای به نام IP و شبکه، همانند امروز گسترده نشده بود و ارتباط محاوره‌ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن (PSTN) امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به‌ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده‌هایی جذاب بوده‌ایم؛ گسترش رایانه‌های شخصی، فناوری‌های جدید ارتباطی همچون تلفن‌های سلولی و در نهایت شبکه گسترده اینترنت. این ارتباط از طریق چت و پست الکترونیکی برقرار شد و تجارت در سایه وب، تولدی دوباره یافت. حال ما شاهد انقلابی واقعی در جهان ارتباطات هستیم. افراد با استفاده از رایانه شخصی و بستر ارتباطی به امور شغلی خویش می‌پردازند و نیز اوقات فراغت خود را سپری می‌کنند. تبادل اطلاعات (تصویر، صدا و مستندات) را به راحتی انجام می‌دهند و با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی از طریق اینترنت به گفت‌وگو با یکدیگر می‌پردازند.

تمامی این مسایل، امروزه در سایه تکنولوژی قابل‌انجام هستند که گسترش روزافزون آن تمامی ارتباطات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و آن تکنولوژی VoIP است.

در این سمینار، ابتدا مفاهیم اصلی VoIP و اهمیت آن به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس با تمرکز بر روی اجزای تشکیل‌دهنده سیستم‌های مخابراتی به بررسی مفاهیم اصلی و نحوه کارکرد VoIP پرداخته می‌شود. در نهایت به سناریوهای کاربردی و نحوه پیاده‌سازی آن اشاره شده و زمینه‌های تحقیقاتی جدید در این حوزه نیز معرفی می‌شود.

گفتنی است، سخنرانان این سمینار سهیل تهرانی‌پور و حسین یاوری، فارغ التحصیلان گروه سخت‌افزار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هستند. زمینه تحقیقاتی آنها، پردازش تصویر و ویدیو و البته امنیت است. این دو، از سال 1391 به صورت تخصصی همکاری خود را با شرکت ساعیان ارتباط، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه سیستم‌های مخابراتی و VoIP، آغاز کرده و تا امروز موفق به راه‌اندازی و اجرای سیستم‌های تلفنی متعددی از قبیل مرکز تماس 118 چندین استان و فرودگاه مهرآباد تهران شده‌اند. همچنین انتشار بیش از پنج مقاله معتبر در مجلات مختلف و کنفرانس‌های مرتبط از زمره فعالیت‌های این دو دانشجوی خواجه نصیر الدین طوسی بوده‌است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ساعیان ارتباط

ساعیان ارتباط با چندین سال سابقه در طراحی و پیاده‌سازی سیستمهای مخابراتی بلادرنگ توانستند در مدت زمانی کوتاه محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی را به بازار عرضه نمایند. محصولات این شرکت بطور عمده در زمینه سوئیچینگ بوده و بـطـور خـاص متـمـرکـز بـر سـوئـیـچـهـای VoIP اسـت که با همـکـاری شـرکـت Sangoma technologies کشور کانادا طراحی و تولید شده‌اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]