اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033057705371

رئیس کل بانک مرکزی :

نرخ سود تسهیلات بانکی بزودی کاهش می یابد

کد: 1395033057705371

http://j.mp/1UHI0DI

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود، گفت: نرخ تورم تا یک‌ماه آینده به مرز تک رقمی می‌رسد.

ولی الله سیف

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیمات اخیر فعالان و صاحبان صنعت بانکداری ایران اعلام کرد: واحدهای تولیدی که کمتر از یک میلیارد تومان بدهی دارند، می توانند بدون پرداخت 6 درصد جریمه دیرکرد وام‌های خود را برای یک سال تمدید کنند، ضمن اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می شود و این هم به صنایع کمک خواهد کرد.

رئیس بانک مرکزی  ادامه داد: علاوه بر 16 میلیارد تومانی که قبلا برای کمک به صنایع کوچک و متوسط در نظرگرفته شده است، منابع مالی بیشتری هم در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر به اینکه روند کاهنده نرخ تورم همچنان ادامه دارد و در مدت یک تا دو ماه آینده به مرز تک رقمی می رسد، اظهار داشت: براساس منطق اقتصادی، با کاهش نرخ تورم بی تردید نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

سیف یادآور شد: تصمیمی که بانک‌ها برای کاهش 15درصدی سود سپرده بانکی گرفته اند در مسیر برنامه هایی است که بانک مرکزی ترسیم کرده و در عین حال بازار پول با عکس العمل طبیعی خود اهدافی را که بانک مرکزی ترسیم کرده است، محقق خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه