اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040158595459

فرهنگ تک فرزندی باید حذف شود

کد: 1395040158595459

http://j.mp/28MfMus

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل ثبت‌ احوال استان لرستان گفت: مبحث جمعیت یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ ترین مباحث نظام است و دولت‌ها نیز سیاست‌های جمعیتی مختلفی را برای کاهش یا افزایش جمعیت از قبیل سیاست‌های مستقیم شامل تشویق به ولادت و امر ازدواج و سیاست‌های غیرمستقیم مانند مهاجرت افراد را در نظر گرفته‌ است.

مبحث جمعیت یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مباحث نظام است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان لرستان، مصطفی امانی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، با اشاره به این سخن از مقام معظم رهبری که «ما باید در سیاست‌های تهدید نسل تجدیدنظر کنیم» سیاست تهدید نسل در یک برهه زمانی درست بود که یک اهدافی برایش معین کردند از سال 71 به بعد باید این سیاست را تغییر می‌دادیم که تاکنون انجام نشده است و باید این خطا را جبران کنیم»، افزود: باید فرهنگ تک‌فرزندی را در کشور حذف کنیم.

وی با ارائه آمار و ارقامی از ثبت ولادت، فوت، طلاق و ازدواج اظهار داشت: با توجه به آمار سرشماری سال 90 تا پایان سال 1394 لرستان دارای جمعیت ثبتی بالغ بر یک میلیون و 883 هزار نفر رسیده است که از نظر جمعیتی 2.3 جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان لرستان با بیان اینکه لرستان از لحاظ جمعیت شانزدهمین استان کشور است و در هر کیلومتر مربع 62 نفر زندگی می‌کنند که این میزان در کشور 46 نفر است یادآور شد: 23.5 درصد جمعیت لرستان زیر 15 سال، 33.8 درصد 15 تا 22 سال، 37.2 درصد 30 تا 64 سال و 5.5 درصد 65 سال به بالا را تشکیل می‌دهند.

امانی پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته به ازای هر 5.4 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است که این میزان نسبت میانگین کشور که به ازای هر 4.2 ازدواج یک طلاق ثبت رسیده است.

وی سن ازدواج مردها در لرستان را 28 سال و زنان را 23 سال اعلام کرد و گفت: استان دارای رتبه سیزدهم کشور در بحث طلاق است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان لرستان عنوان کرد: در سال گذشته 38 هزار و 585 نوزاد در استان متولد شده است که از این تعداد20160 نوزاد پسر و 18425 واقعه مربوط به نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان ثبت احوال کشور

سازمان ثبت احوال کشور به دلیل دراختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می شود. ارائه خدمات عمومی به آحاد مردم و اطلاعات ویژه جمعیتی به ارکان حکومت از ویژگی های اختصاصی و انحصاری این سازمان است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه