اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040258895471

حوزه خدمات فرصتی برای مهندسان صنایع در بازار کار

کد: 1395040258895471

http://j.mp/28Pu3GJ

، تهران , (اخبار رسمی): حضور مهندسان صنایع در بخش خدمات با گستره وسیع، متنوع و انبوهی از نوآوری که دارد می تواند فرصت جدید با نقشی جدید برای رشته مهندسی صنایع باشد.

بخش خدمات با گستره وسیع و تنوع نوآوری، فرصت جدید با نقشی جدید برای رشته مهندسی صنایع است

نایب رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران در دومین ایده بازار مهندسی صنایع با ابراز خرسندی از حضور در این همایش و تبریک به ایده پردازان برتر و تشکر از برگزار کنندگان آن به ویژه انجمن علمی دانشجویی و اساتید دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اینگونه فعالیت ها را موجب رشد ایده پردازی با نگاه به بازار دانست.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی انجمن مهندسی صنایع ایران، سید علیرضا شجاعی محور سخنان خود را در این مراسم بر نوآوری در خدمات متمرکز کرد و با بیان اینکه امروزه تفکیک بین محصولات ملموس و محصولات ناملموس دشوار شده، گفت: تحولات عصر جدید، امکان اینکه بتوان برخی محصولات را کالا یا خدمت دانست مشکل کرده و خط مرزی مابین ملموس بودن و ناملموس بودن یک محصول در حال کمرنگ و حتی محو شدن است.

نائب رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران در مورد اهمیت بخش خدمات افزود: بر اساس گزارش های منتشر شده، بخش خدمات به طور متوسط بیش از 70 درصد از تولید ناخالص ملی و حدود 60 درصد فرصت های شغلی جوامع و کشورهای صنعتی و پیشرفته را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود در دهه آینده 75 درصد از رشد اقتصاد جهانی را خدمات رقم بزند.

وی در مورد سودآوری کالا و خدمات اظهار داشت: خیلی ها معتقدند ارائه خدمات بطور معمول از فروش کالا سودآورتر است بطوریکه سود خدمات بین 15 تا 20 درصد برآورد می شود اما در کالا سودی مابین 7 تا 11 درصد متصور است، لذا جذابیت و شیرینی بیشتری برای روی آوردن به بخش خدمات دارد.

دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران، سپس به ویژگی های خدمات پرداخت و بیان داشت: کپی کردن خدمات بسیار ساده تر از کالاست و حتی ارتقای اندک یک خدمت توسط رقیب، ترفندی است برای بکارگیری آن خدمت و گریز از حق مالکیت معنوی. مثلا هر بانکی که خدمت جدیدی ارائه می دهد بانک های دیگر بلافاصله آن را کپی می کنند و سعی می کنند برای حضور در عرصه رقابت، آن را کمی ارتقا دهند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن مهندسی صنایع ایران

انجمن مهندسی صنایع ایران، عماد مهندسی صنایع کشور انجمن یگانه نهاد علمی، مستقل، اندیشه‌ورز و داوطلبانه کشور در تخصص مهندسی صنایع است که با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان جمعی و گروهی اساتید و متخصصین صنایع در سال 1378 تاسیس و پا به عرصه وجود نهاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید