اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040258965475

سوبژکتیویته بدون سوژه‌ها آماده عرضه

اثری دیگری از "کلی الیور" به فارسی برگردانده شد

کد: 1395040258965475

http://j.mp/28PJe2y

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب سوبژکتیویته بدون سوژه‌ها، اثر کلی الیور، استاد فلسفه و مطالعات زنان در دانشگاه وندریت، عرضه شد.

اثری دیگری از "کلی الیور" به فارسی برگردانده شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نشر گل آذین، کتاب سوبژکتیویته بدون سوژه‌ها اثر کلی الیور را با ترجمه زهره اکسیری و پویا غلامی به چاپ رسید.

نویسنده این کتاب که مطالعه موضوعاتی چون فمنیسم، فرهنگ پاپ، نظریه فیلم، مطالعات رسانه و اخلاق را در پرونده خود دارد، در مقدمه این اثر می‌نویسد: در این کتاب از زوایای مختلف، همواره با اجتناب از انگاره‌های افراطی هویت که ما را به انتخاب یک موضع و نه موضعی دیگر وامی‌دارند، سراغ مسئله هویت می‌روم. از این دو منظور دارم: پذیرش یا رد سیاست هویت و رجحان یکی بر دیگری (یا برعکس).

در پشت جلد دومین کتاب برگردانده شده به فارسی این نویسنده می‌خوانیم: تجربه ما از خودمان همچون تجربه حضور در بطن دژی محصور و فروبسته نیست که از تنها مالکِ مُقیمش در برابر تفاوت‌های جهان خارج دفاع کند بلکه ما خودمان را همچون محل تلاقی جریان حال و هواها، حس‌ها و اندیشه‌هایی در حال تغییر، تجربه می‌کنیم که همواره تحت تاثیر شدت نیروهای بیرون خودش قرار دارد. محال است یک فراچشم‌انداز را برای کیفیت فرآیند محور شکل‌گیری یک شخصیت اختیار کنیم. نمی‌توانیم بیرون از چرخه خودهایمان و نسبت‌هایمان با دیگران باشیم و در این چرخه همان‌قدر به سمت دیگران می‌رویم که خودمان را پس می‌کشیم یا بازمی‌یابیم.

در ادامه این متن آمده است: هویت و ارتباط تنها وقتی ممکن فرض می‌شوند که فضای بین ما بتواند یک زخم باشد و من بتوانم در موضع یا چشم‌انداز شما ساکن شوم و اگر برایم محال باشد که موضع یا چشم‌انداز شما را اختیار کنم پس فضای بین ما یک ورطه عبورناپذیر است و ارتباط در نهایت ناممکن. اما هویت و تفاوت در مقابل هم قرار نمی‌گیرند: هویت یا این‌ همانی تنها یکی از پیامدهای رقص تفاوت‌هاست. پس سوبژ کتیویته و حتی شاید پسماند پیوندهای پرشدت بیناسوبژ کتیوی‌اند که گاه تغذیه و گاه تهدید می‌کنند.

نشر گل آذین این کتاب را با قیمت 22 هزار تومان در چاپ اول به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات گل آذین

ناشر تخصصی علوم اجتماعی،مطالعات زنان،ادبیات،کودک و نوجوان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب