اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042565815458

مدیرعامل سازمان:

زمان مراجعه به تأمین اجتماعی 5 دقیقه می‌شود

کد: 1395042565815458

http://goo.gl/FWCPT2

، (اخبار رسمی): مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به شروع اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات در شعب این سازمان، گفت: میانگین زمان مورد نیاز برای دریافت خدمات به 5 دقیقه می‌رسد.

زمان مراجعه به تأمین اجتماعی 5 دقیقه می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، موضوع تامین اجتماعی، اهداف و عملکرد با حضور سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه 24 تیر ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در این گفتگو درباره زمان همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهارداشت: افزایش حقوق سالیانه مستمری بگیران طبق دو ماده قانونی ماده 96 و ماده 111 قانون تامین اجتماعی انجام می شود که ماده 96 قانون تامین اجتماعی عنوان می کند افزایش حقوق مستمری هر سال باید متناسب با نرخ تورم باشد.

مجموع افزایش مستمری در دولت یازدهم 79 درصد است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در سال اول روی کار آمدن دولت دکتر روحانی ( سال 92) 25 درصد سال 93 مجدداً 25 درصد سال 94 ، 15 درصد و امسال نیز 14 درصد افزایش مستمری داشتیم که بر این اساس مجموعاً در این دولت 79 درصد افزایش مستمری داشتیم و این در حالی است که مجموع افزایش مستمری در 8 سال دولت قبل 43 درصد بوده است. بنابراین افزایش مستمری در دولت یازدهم در حد توان و متناسب با نرخ تورم و حتی بیشتر از نرخ تورم نیز اتفاق افتاده است.

نوربخش در ادامه به ماده 111 قانون تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی تصریح دارد که میزان افزایش حداقل بگیران در مستمری باید متناسب با افزایش حقوق و دستمزد باشد و طبیعتاً چون افزایش حقوق و دستمزد در بسیاری از سال های گذشته بیش از ماده 96  یعنی افزایش مستمری ها بوده بنابراین فاصله آن هایی که کم و آن هایی که زیاد دریافت می کردند سال به سال کمتر شده است.

وی تصریح کرد: از آن جایی که حداقل بگیرها طبق افزایش حقوق و دستمزد و طبق نرخ تورم مستمری دریافت می کنند بعد از چند سال اگر این نسبت به هم بخورد افزایش  حقوق و دستمزد و نرخ تورم به هم نزدیک می شوند بنابراین بحثی به نام همسان سازی پیش می آید.

 خدمات درمانی از طریق 40 هزار مرکز درمانی ارائه می شود

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که خدمات درمانی را از طریق 40 هزار مرکز درمانی تامین می کنیم اظهار داشت: به بیمارستان های دولتی بدهی نداریم.

نوربخش با اشاره به بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، روند رو به افزایش این بدهی را ناشی از اقدامات صورت گرفته در دولت قبل دانست و گفت: در سال 84 یعنی در آغاز دولت نهم، کل مبلغ بدهی دولت به تأمین اجتماعی 4 هزار و 200 میلیارد تومان بود اما در سال 92 بدهی دولت به 60 هزار میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به این که ارسال لیست های حق بیمه به صورت غیرحضوری شده و این امر سبب کاهش 3 میلیون مراجعه کننده شده است، گفت: همچنین طرح ساختار نوین ارائه خدمات در شعب تأمین اجتماعی آغاز شده است و با اجرایی شدن این طرح میانگین حضور مردم برای مراجعه به سازمان را به 5 دقیقه خواهیم رساند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان تامین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی دارای وظایف عمده در دو بخش بیمه ای و درمانی می باشد که برای اجرای وظایف خود دارای تشکیلات مرکزی و واحدها، شعب و نمایندگی‌هاو مراکز درمانی و بیمارستانی ،کلینیک ،پلی کلینیک و دی کلینیک در تهران و شهرستانها می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان