کد: 1395042666365611

توسط مشائر رییس جمهور دریافت شد

گزارش عملکرد سه ساله سازمان منطقه آزاد کیش

کد: 1395042666365611

https://goo.gl/J0962G

، تهران , (اخبار رسمی): عملکرد سه ساله سازمان منطقه آزاد کیش به دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه شد.

گزارش عملکرد سه ساله سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،‌ در نشستی که با حضور اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد وویژه اقتصادی، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان این سازمان برگزار شد گزارشی از عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش در سه ساله گذشته به دکتر ترکان ارائه شد.

در این نشست در حوزه های زیر بنایی، عمرانی، اقتصادی ، گردشگری، فرهنگی، شهرسازی، سلامت و ورزشی اقدامات انجام شده در راستای توسعه کیش تشریح شد.

افزایش 80 در صدی صادرات تولیدات داخلی جزیره کیش و کاهش 19 درصدی واردات از جمله فعالیت های مهم انجام شده در کیش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

همچنین در دوره سه ساله مدیریت دولت تدبیر و امید، توسعه کارآفرینی، فعالسازی 60 واحد راکد تولیدی، تاسیس، راه اندازی و بهره برداری از 68 واحد تولیدی و صنعتی، ساخت ترمینال بین المللی هوایی کیش, ادامه توسعه بندرگاه تجاری, افزایش تولید و توزیع آب و برق, گسترش فضای سبز و مراکز تفریحی, ادامه طرح‌های توسعه تصفیه فاضلاب و تولید پساب, اجرای امور زیربنایی شهرک های مسکونی, توسعه ورزشگاه ها و تفریحات دریایی و گسترش مراکز فرهنگی و مذهبی با ساخت مجموعه هایی مانند مصلای بزرگ کیش، فرهنگسرا و مجموعه آوای خلیج فارس، اقدامات دیگری است که با هدف توسعه این جزیره مرجانی اجرا شده یا در دست اجراست.

اتمام 27 پروژه بزرگ با حجم ریالی بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال، اجرای 29 پروژه زیر بنایی و عمرانی دیگر با حجم ریالی هفت هزار میلیارد ریال و انجام طرح های در دست مطالعه با اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد ریال، دیگر فعالیت های انجام شده در کیش است.

توسعه هندورابی با دستور رئیس جمهور با ساخت فرودگاه، بندرگاه، فضای سبز، هتل و تولید و توزیع آب و برق ، 6200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در 45 طرح صنعتی و فعالسازی مجدد 19 واحد صنعتی که تا قبل از سال 92 غیر فعال بودند هم در زمره اقدامات انجام شده در جزیره کیش است که در این گزارش عملکرد به دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار