کد: 1395042666385611

رییس سازمان نظام مهندسی در نوزدهمین اجلاس این سازمان تاکید کرد

تعادل بخشی به بازار کار مهندسان

کد: 1395042666385611

http://goo.gl/e66VLN

، تهران , (اخبار رسمی): اکبرترکان در مراسم افتتاحیه نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش بر اهمیت تعادل بخشی به بازار کار مهندسان تاکید کرد.

تعادل بخشی به بازار کار مهندسان

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اکبر ترکان در مراسم افتتاحیه نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش گفت: هیات عمومی عالی ترین مرجع تصمیم گیری است و عزل و نصب شورای مرکزی، تصویب ترازنامه، برنامه خط مشی نظام نامه توسط هیات عمومی اتفاق می افتد.

ترکان با بیان اینکه تعبیر پارلمان مهندسی کشور مناسب هیات عمومی است گفت: نکته مهم دیگر تعادل بخشی به بازار کار مهندسان است.

وی با اشاره به نرخ حاضر رشد اقتصاد کشور گفت: رونق در صنعت ساختمان به دلایل محیطی و اقتصادی مناسب نیست و با توجه به عرضه کار 400 هزار مهندس به دلیل عدم تعادل در عرضه خدمات مهندسی و تقاضای نا کافی در بازار،  در صدور پروانه ساختمانی با کاهش و کمبود تقاضا روبرو هستیم. 
ترکان اظهار داشت: "عرضه و تقاضا" را با هم  و "تحریک و خلق تقاضا" را هم باید با هم و به هم پیوسته ببینیم.  
رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به سیاست های مشترک وزارت راه و بانک مسکن در بازار مسکن و نظام ساختمان گفت: اعمال این سیاست ها تا کنون تاثیرات مثبتی را به همراه داشته است.
ترکان تاکید کرد: کار مهندسان فقط خانه سازی نیست باید به این پرداخت که از همه ظرفیت مهندسان در بازار ساختمان استفاده شود.

وی افزود: در مقطعی از سالهای گذشته ظرفیت آموزش مهندسی گسترش یافت که کار خوبی بود اما بدون توجه و بررسی تعداد زیادی مهندس پذیرفتند بدون اینکه تسهیلات و امکاناتی مثل آزمایشگاهها و آموزشهای لازم را بکار گیرند. این کار موجب شده تا فارع التحصیلان از کیفیت بالایی برخوردار نباشند. به همین دلیل نمی توانیم از توانایی فنی و حرفه ای آنها حمایت کنیم.

نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان 26 تیر با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی، اکبرترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای هیات مدیره 31 استان به همراه روسای شورای انتظامی، بازرسان هیات مدیره استانها، حقوقدانان، مسئولان کشوری و استانی، مهندسان و شهرداران در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار