اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042766975371

با تصویب شورای پول و اعتبار اجرایی شد

افزایش سرمایه تاسیس بانک برون مرزی

کد: 1395042766975371

http://goo.gl/deqz60

، تهران , (اخبار رسمی): حداقل سرمایه تاسیس بانک برون مرزی در مناطق آزاد، با تصویب شورای پول و اعتبار 150 میلیون یورو تعیین شد.

بانک مرکزی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس بانک برون‌مرزی در مناطق آزاد از 25 میلیون یورو به 150 میلیون یورو افزایش یافت. همچنین انجام عملیات بانکی برون‌مرزی از طریق یک واحد مستقل صرفاً معطوف به تأسیس بانک است و ایجاد مؤسسه اعتباری غیربانکی درخصوص چنین عملیاتی منتفی است.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه 18 مرداد 139418 موضوع ابلاغ «دستورالعمل اجرایی ناظر بر تأسیس، فعالیت، نظارت و انحلال واحدهای بانکی برون مرزی در مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران» به شبکه بانکی کشور، شورای پول و اعتبار در یک‌هزار و دویست و بیستمین جلسه مورخ 8 تیر 1395با رویکرد تمهید شرایط حضور و فعالیت بانک‌هایی معتبر، برخوردار از سرمایه مکفی و توانمند برای انجام عملیات بانکداری برون‌مرزی در مناطق آزاد که قادر به جبران زیان‌های احتمالی وارده، پوشش ریسک‌ها، تضمین ثبات و پایداری و دارای ظرفیت اعتباری و تسهیلات‌دهی کافی باشند، مقرر کرد؛ حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس بانک برون‌مرزی در مناطق آزاد از 25 میلیون یورو به 150 میلیون یورو افزایش یابد.

همچنین در همین راستا، مقرر شد؛ انجام عملیات بانکی برون‌مرزی از طریق یک واحد مستقل صرفاً معطوف به تأسیس بانک باشد و ایجاد مؤسسه اعتباری غیربانکی در خصوص چنین عملیاتی منتفی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه