اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042767025629

با امضای تفاهم نامه‌ همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و «سلامت ویکی»انجام می شود

تولید محتواى معتبر پزشکی در وب فارسی

کد: 1395042767025629

http://goo.gl/2eoO8U

، (اخبار رسمی): دانشگاه علوم پزشکی البرز و «سلامت ویکی» به منظور تولید محتوای معتبر پزشکی در فضای وب فارسی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی البرز با «سلامت ویکی»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با گسترش اینترنت مراجعه به موتورهای جستجو برای اطلاع از وضعیت سلامت و بیماری ها به رویه ای عمومی بین مردم جهان تبدیل شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط سایت گوگل، از هر 20 جستجو در این پایگاه، یک مورد مربوط به مشکلات سلامت و بیماری‌هاست. با این حال فضای وب فارسی از نظر محتوای معتبر نیاز به منابع بیشتری دارد تا پاسخ‌گوی سوالات جستجوکنندگان فارسی زبان باشد.

 در همین راستا حدود یک سال پیش «سلامت ویکی» از طرف جمعی از متخصصان پزشکی و فناوری اطلاعات برای تولید محتوای سلامت به روش نویسندگی مشارکتی راه اندازی شد. سلامت ویکی دایره‌المعارفی مشارکتی است و برای افزایش محتوای مربوط به سلامت در فضای مجازی تلاش می‌کند. دانشگاه‌های علوم پزشکی هم شروع به همکاری با این دایره‌المعارف آنلاین کرده اند و تاکنون اطلاعات مربوط به حدود 90 بیماری توسط پزشکان و دانشجویان پزشکی در آن درج شده است.

دکتر محمد جواد غروی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز پس از امضای تفاهم‌نامه با سلامت ویکی افزود: گسترش محتوای معتبر سلامت در فضای وب فارسی از نیازهای ضروری در وضعیت فعلی جامعه است و این موضوع باید از طرف سازمان های متولی سلامت به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این نیز دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تفاهم‌نامه مشابهی در این ارتباط  با مرکز سلامت الکترونیک کلینیک پارس تبریز امضا کرده است.

«سلامت ویکی» در دامنه اینترنتی salamatwiki.ir قابل دسترس است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامت ویکی

مشخصات شرکت تکمیل نشده است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان