در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ICT

20شرکت‌ خارجی از 13 کشور به ایران می آیند

کد: 1395042967795644

http://goo.gl/SCvkPi

، تهران , (اخبار رسمی): همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران با حضور 20 شرکت از 13 کشور برگزار می شود.

20شرکت‌ خارجی از 13 کشور به ایران می آیند

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 2 مرداد ماه 1395 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.
هدف از برگزاری این همایش، معرفی توانمندی های علمی و تکنولوژیکی ایران در حوزه ICT، معرفی مزیت های رقابتی ایران در تولید نرم افزار و محتوا، تجهیزات و زیرساخت های ICT و خدمات الکترونیک، تهیه فهرستی از فرصت های آماده سرمایه گذاری در حوزه ICT ایران، اعلام قوانین سرمایه گذاری های خارجی در ایران و روش های تامین مالی پروژه ها به شیوه سرمایه گذاری خارجی است.
در راستای برگزاری این همایش، جلسه برقراری ملاقات های تجاری در تاریخ 3 مرداد ماه 1395 و همایش توسعه صادرات IT ایران در تاریخ 4 مرداد ماه 1395 برگزار می شود. 
در این همایش که با حضور 20 شرکت خارجی از 13 کشور برگزار خواهد شد،شرکت‌های فعال در بخش ICT از کشورهای هنگ‌کنگ، ترکیه، امارات، ارمنستان، چین، نیجریه، کره جنوبی، آلمان، هند، کانادا و روسیه در روز اول این همایش حضور خواهند داشت.
نائب رئیس مرکز تحقیقات IT کره جنوبی، مدیران ارشد نمایشگاه بین المللی سبیت آلمان و جیتکس امارات نیزاز جمله مهمانان این همایش خواهند بود.
همچنین در روز دوم، جلسه ملاقات‌های تجاری باشرکت‌های خارجی ، در محل اتاق بازرگانی تهران انجام خواهد شد.
در روز سوم نیز همچنان که مشارکت کنندگان خارجی از پارک فناوری پردیس و مراکز مهم ICT کشور بازدید خواهند کرد، با همکاری سازمان توسعه تجارت، همایشی با موضوع توسعه صادرات فاوا و بررسی موانع در صادرات با حضور مشارکت کنندگان ایرانی ادامه پیدا خواهد کرد.
اختصاص یک روز ویژه به صادرات 
در همین رابطه مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص یک روز ویژه به موضوع صادرات در همایش 3 روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فاوا خبر داد و گفت: نتایج جلسه پرسش و پاسخ این روز برای تصویب قانونی درباره رفع موانع صادرات فاوا به شورای صادرات ارائه خواهد شد.
محمود اسکندری با اشاره به آغاز به کار همایش 3 روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فاوا از 2 مردادماه، اظهار داشت: با همکاری سازمان توسعه تجارت و کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی تهران، روز سوم همایش به موضوع صادرات در حوزه فاوا اختصاص یافته است.
وی گفت: مخاطبان این روز از همایش صادرکنندگان در حوزه فاوا هستند و در این روز ارگان‌های دولتی مرتبط با صادرات فاوا از جمله سازمان امور مالیاتی، صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق ICT تهران حضور خواهند داشت.
اسکندری توضیح داد: این جلسه با ارائه‌‌ گزارش کوتاه از اقدامات هر یک از ارگان‌ها درباره حمایت از صادرات فاوا آغاز می‌شود و سپس با پرسش و پاسخ فعالان خصوصی از مسئولان دولتی ادامه خواهد یافت.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: موضوعاتی از جمله چگونگی شروع مراحل صادرات یا برخورداری از معافیت ‌های مالیاتی در مقوله صادرات، همواره برای صادرکنندگان با اهمیت بوده که انتظار می رود در این جلسه به سوالات اساسی پیش روی فعالان این بخش پاسخ داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در پایان همایش نتایج این جلسه در قالب پیشنهاد برای تصویب قانونی درباره رفع موانع صادرات فاوا به شورای صادرات ارائه خواهد شد تا به صورت قانون مصوب شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران در جهت سازماندهی و قانونمند کردن تولید و صادرات نرم افزار و به منظور تنظیم بازار و بهبود وضع اقتصادی مؤسسات، شرکتها و اشخاص حقیقی تولید کننده، صادرکننده و ارائه کننده خدمات نرم افزاری و استاندارد سازی نرم افزار های رایانه ای وهمچنین سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار ایران در مهرماه سال 1380 تحت پوشش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تاسیس شد. این اتحادیه به عنوان تنها تشکل متمرکز در خصوص تولید و صادرات نرم افزار کشور از زمان تاسیس خود حرکتی آرام و رو به جلو نسبت به سال های گذشته داشته است. از مهم ترین دستاوردهای حاصله در طول این سال ها می توان به برگزیده شدن صادرکننده نمونه سال 1383 و 1384 در صنعت نرم افزار کشور ، کمک به شرکت ها برای حضور مناسب و پررنگ در نمایشگاه های فناوری الاعات در منطقه ، برگزاری نشست های بازرگانی بین شرکتهای ایرانی و خارجی ، کمک به ارزشیابی محصولات نرم افزاری کشور ، تعامل با بانکهای تخصصی فعال در حوزه صادرات کشور ، برگزاری نمایشگاه های تخصصی با همکاری سازمانها و دستگاه های دولتی اشاره کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش