کد: 1395050269505689

توفان فکری برای رفع چالش‌های فنی

کارگروه فنی بهینه سازی موتورخانه برگزارشد

کد: 1395050269505689

http://goo.gl/SMVxIW

، تهران , (اخبار رسمی): جلسه توفان فکری کارگروه فنی و M&V طرح آزمایشی بهینه سازی و افزایش کارایی موتور خانه های اداری و مسکونی ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی ، برگزار شد.

توفان فکری برای رفع چالش‌های فنی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین جلسه کارگروه طرح ارتقای کارایی موتورخانه های ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری با حضور نمایندگانی از ارگان های دولتی مرتبط و مجریان طرح پژوهشی برگزار شد و در این نشست حاضرین برای کمک هر چه بیشتر به شناخت چالش ها به منظور رفع آنها به نحو مناسب و افزایش احتمال توفیق طرح به گفتگو پرداختند. 
در این نشست، از روش توفان فکری BRAIN STORMING))  استفاده شد. 
امیر عباس نجفی مدیر راهبردی طرح آزمایشی بهینه سازی و افزایش کارایی موتور خانه های اداری و مسکونی که از سوی ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی ارائه شده است، گفت: توفان فکری یا یورش فکری یک تکنیک خلاقیت فردی یا گروهی است که طی آن، با جمع آوری فهرستی از ایده ها که خود به خود توسط اعضا تولید می شود، برای رسیدن به یک جمع بندی در مورد یک مسئله تلاش صورت می گیرد. 
وی چهار قاعده اساسی را لازمه اجرایی سازی این توفان فکری خواند و افزود: اجتناب از انتقاد، استقبال از ایده های غیر معمول، ترکیب و بهبود ایده ها و تمرکز بر کمیت از جمله قاعده اساسی است که میباید در توفان فکری رعایت شود. 
نجفی همچنین در این نشست ضمن پرداختن به چالش های طرح افزایش کارایی موتورخانه بیان کرد: قبل از هر چیز باید گفت مجموعه اقداماتی که برای طراحی و تصویب و معرفی این طرح صورت پذیرفته و مجموعه اسناد و مدارکی که در مورد آن انتشار شده ، در نوع خود کم نظیر است. 

چالش های فنی طرح افزایش کارایی موتورخانه ها رفع خواهد شد
وی کنتور هوشمند را یکی از چالش¬های پیش رو در طرح آزمایشی بهینه سازی و افزایش کارایی موتورخانه های اداری و مسکونی دانست و افزود: تغییرات ارزش حرارتی گاز، شرایط آسایش حرارتی، کنتورهای غیر از کنتور دیافراگمی، عدم دقت کنتور، ضریب اشتغال و عدم قطعیت اندازه گیری، ضریب اشتغال همچنین اعمال تغییرات توسط مشتری و در نهایت اقتصادی بودن طرح از دیگر چالش های موجود در اجرای این طرح آزمایشی است که باید به آن پرداخته شود.  
بر اساس این گزارش اجرای طرح آزمایشی بهینه سازی و افزایش کارایی موتور خانه های اداری و مسکونی در 500 هزار موتورخانه‌‌ی واحدهای مسکونی و 100 هزار موتورخانه‌ی واحدهای تجاری و اداری در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد به منظور فراهم کردن بررسی زیرساخت‌های لازم و چالش‌های احتمالی طرح مذکور، پروژه‌ای  با همین عنوان در 200 واحد موتورخانه اداری و مسکونی در شهر تهران اجرا کند.
همچنین در این نشست تورج بطحایی مدیر طرح در کنسرسیوم ارتقاء کارایی موتورخانه های مسکونی، اداری و تجاری به معرفی طرح 600 هزار موتورخانه بهینه سازی و طرح آزمایشی پرداخت. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف