مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی رئیس جمهوری:

1009 خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد

کد: 13951122234275689

https://goo.gl/IJHTKQ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی گفت: تا کنون 1565 درخواست توسط 704 شرکت دانش بنیان به کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری ارائه شده که 1169 درخواست تایید و از این تعداد، 1009 درخواست به صورت کامل از خدمات، بهره‌مند شده‌اند.

1009 خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست معرفی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی برگزار شد.

حامد افشاری مدیرکریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی در این نشست به معرفی خدمات ارائه شده توسط این مؤسسه پرداخت و اظهار کرد: این کریدور با این هدف راه اندازی شد تا شرکت های دانش بنیان با توجه به ظرفیت و شکل گیری خود با استفاده از خدمات ارائه شده به تجاری‌سازی دستاورد خود بپردازند و درگیر بروکراسی نشوند.

افشاری ادامه داد: در واقع دو هدف کاهش زمان تجاری‌سازی محصولات و افزلیش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان توسط این مؤسسه دنبال می‌شود. در واقع اقتصادی خلاق و مبتنی بر دانش با حضور موفق و فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و زمان کمی که برای تجاری‌سازی محصول خود صرف می‌کنند، شکل می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری خدمات متنوعی را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد گفت: بازار داخلی برای محصولات فناورانه بازار کوچکی است و هر شرکتی که می‌خواهد آینده روشنی داشته باشد، باید از ابتدا به بازارهای جهانی و صادرات محصولات خود فکر نماید. در این راستا خدماتی همچون خدمات مشاوره‌ای صادرات، آموزش بازرگانی و صادرات، جذب نیروی انسانی بازرگانی تخصصی، تهیه ابزارهای تبلیغاتی و ‌سانی، اخذ گواهینامه‌ها و مجوزهای بین‌المللی و برگزاری پاویون ملی ایران در نمایشگاه‌های معتبر خارجی توسط کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس سطح آمادگی صادراتی آنها ارائه می‌شود.

افشاری با اشاره به اینکه خدمات تسهیل کننده فرآیند صادرات کالا‌ها و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان است ابراز کرد: حمایت ازحضور شرکت‌های دانش‌بنیان تحت عنوان پاویون ملی ایران یکی از خدمات مهم کریدور است که در این میان شرکت‌های ایرانی دستاوردهای خود را در نمایشگاه‌های مهمی همچون Medica آلمان (تجهیزات پرشکی)، Nanotech ژاپن و NanoKorea (نانو تکنولوژی)، Biotechnica آلمان (بیوتکنولوژی)، نمایشگاه ArabLab امارات (تجهیزات آزمایشگاهی)، SMM آلمان (صنایع دریایی)، ILA آلمان (صنایع هوافضا)، Adipec امارات (نفت و گاز و پتروشیمی) و ... به نمایش می‌گذارند.

مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی همچنین بیان کرد: تا کنون 1565 درخواست توسط 704 شرکت دانش بنیان به کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری ارائه شده که 1169 درخواست تایید و از این تعداد، 1009 درخواست به صورت کامل از خدمات، بهره‌مند شده‌اند. 

وی همچنین از برنامه "جهش" به عنوان نخستین برنامه تصویری نام برد و گفت: تیمی با عنوان رسانه کریدور یا کریدور مدیا دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان را به گونه‌ای مخاطب‌پسند به تصویر می‌کشد تا عموم مردم با این شرکت‌ها آشنا شوند. در این برنامه که پخش آن به صورت هفتگی از آپارات است و تاکنون 8 قسمت آن منتشر شده است ارائه شیوه‌ای جدید و جذاب، به مخاطب عام دنبال می شود. مهمانان برنامه مؤسسان یا مدیران این شرکت‌ها هستند و مخاطب با نحوه رسیدن آنها از صفر تا این مرحله آشنا می‌شود. چندین مزیت در این برنامه وجود دارد که‌ آشنایی با توان اقتصاد دانش بنیان ایران و نیز ایجاد انگیزه برای جوانان مستعد، برخی از این مزایاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف