اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050369745699

پیشنهادهای جهرمی برای ارتقای فضای آموزشی کشور

برنامه ریزی را از مدارس شروع کنیم

کد: 1395050369745699

http://goo.gl/TqzVed

، تهران , (اخبار رسمی): مدل برنامه ریزی فعلی مورد قبول ما نیست چرا که در برنامه ریزی ها باید از مدرسه شروع کنیم و به سمت بالا بیائیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محمد حسین سلیمی‌جهرمی رئیس سابق  مرکز برنامه ریزی ،منابع انسانی و فناوری اطلاعات تغییر رویکرد گرامیداشت مقام معلم مهمترین دستاورد مرکز برنامه ریزی در یکسال اخیر دانست  گفت : سه مقوله برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات هرچند درظاهر از هم جدابه نظر می رسند اما از درون به هم پیوسته هستند و با استفاده از محتواهای همدیگر، حرکت هماهنگ و بهتری را در آموزش و پرورش موجب می شوند .

وی در مراسم معارفه اسفندیار چهاربند رئیس جدید مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات که  در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، افزود:خدا را شاکریم که بعد از 8 سال و در فضای غبارآلودی که وجود داشت عقلانیت حاکم شد .

سلیمی جهرمی ، اصلاح نظام مدیریت ، پشتیبانی از سایر حوزه ها، مدیریت بر درون دادها ، تامین منابع انسانی آموزش و پرورش وساماندهی نیروی انسانی را از وظایف مرکز برنامه ریزی ، منابع انسانی، و فناوری اطلاعات دانست وافزود: ما نباید بر مبنای آنچه که خود تشخیص می دهیم عمل کنیم بلکه باید  براساس شرایط کاربران،  که نقش اصلی را دارند ، عمل کنیم و به همین دلیل گسترده ترین سطح تعامل از طریق مرکز با سایر حوزه ها ایجاد کردیم و نتیجه آن آرامشی بود که حاصل شد.

او ادامه داد:همواره باید رو به جلو حرکت کنیم هرچند به مطلوب نرسیم بر این اساس ما در این مدت به دنبال ایجاد یک نظام برنامه ریزی بودیم که اگر مستقر شود می تواند هماهنگی هایی بین  حرکات جزیره ای آموزش و پرورش ایجاد کند."

وی حرکت جزیره ای در آموزش وپرورش را یک بیماری همیشگی توصیف کرد که تنها مکانیسم درمان آن وجود یک برنامه هماهنگ دانست که همه به آن معتقد و وفادار باشند و این عمل نمی شود مگر اینکه در قالب یک سیستم و نظام طراحی شود و محوریت برنامه برای همه مقبول باشد.

وی افزود : مدل برنامه ریزی فعلی مورد قبول ما نیست چرا که در برنامه ریزی ها باید از مدرسه شروع کنیم و به سمت  بالا بیائیم.

وی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی گفت :طی هفت ماه جلسات مکرر تلاش کردیم تا دستورالعمل ساماندهی را به نحو تهیه و تنظیم  کنیم که مورد رضایت حوزه های مختلف قرار گیرد که پس از امضای وزیر آن را به استان ها ارسال کردیم .

رئیس سابق  مرکز برنامه ریزی ،منابع انسانی و فناوری اطلاعات اظهار کرد : کار ساماندهی بسیار حساس و دشواری است که اگر سایر حوزه ها همکاری نکنند این مرکز به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد.

وی افزود :ساماندهی وضع آمار،  تولید شاخص ها و تحلیل های آماری از کارهای دیگر حوزه طرح و برنامه است که در این مدت به خوبی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

سلیمی جهرمی تصریح کرد:در بخش  آموزش نیروی انسانی و آموزش های بلند مدت و کوتاه مدت و جذب نیروهای جدید به دلیل اهمیت در این حوزه بسیار وقت گیر و حساس است که در 14 ماه اخیر به خوبی انجام شده است.

وی از ساماندهی آموزش های ضمن خدمت خبر داد و افزود:برگزاری دوره های ضمن خدمت بسیار منظم شده و براساس سیاست های آموزش و پرورش سعی کردیم بهره لازم را از آموزش ها بگیریم، هرچند که از لحاظ منابع مالی بسیار آسیب پذیر و نیاز به مساعدت دارد.

رئیس سابق مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات از یکپارچه سازی سیستم های پرسنلی،  مالی خبر داد و افزود: در حوزه دانش آموزی طرح یک کار بنیادی را باهمکاری دانشگاه شهید رجایی تنظیم کردیم که در حال انجام مراحل بعدی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش