اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951225244905699

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبرداد

210میلیاردتومان برای پروژه های نیمه تمام دربودجه96

کد: 13951225244905699

https://goo.gl/IP7rnS

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از پیش بینی 210میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دربودجه 96 خبرداد.

210میلیاردتومان برای پروژه های نیمه تمام دربودجه96

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محمدتقی نظرپوراظهارکرد: در طرح های مسکن مهر به شدت با مشکل مواجه هستیم، و در این خصوص مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی انجام داده‌ایم و برای هر استان 3 اولویت را در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افزایش نیاز به فضاهای آموزشی درسال 96 خبردادواظهار کرد: ساخت فضاهای آموزشی مسکن مهر با مکلف کردن سازندگان آن توسط وزارت راه و شهرسازی براساس نقشه و مشخصات فنی سازمان نوسازی مدارس باید انجام شود.

وی هزینه ساخت یک کلاس درس را حدود 185 میلیون  اعلام و تصریح کرد: برای ساخت یک مدرسه 6 کلاسه، 900 متر مربع فضا نیار است، زیرا سرانه هر کلاس درس باید حدود 150 متر مربع در نظر گرفته شود.

نظرپور خاطرنشان کرد: برای ساخت 24 هزار کلاس درس مورد نیاز، به اعتباری بالغ بر 4 هزار و 440 میلیارد تومان نیاز خواهیم داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یک ردیف اعتباری تحت عنوان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام داریم که در سال 96 اعتباری بالغ بر 210 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است، پیشنهاد دادم این عدد را به یک هزار میلیارد تومان برسانند، بنابراین اگر این رقم به یک هزار میلیارد تومان برسد و خیرین نیزهمین مقدار برای ساخت و تکمیل پروژ‌ه‌های آموزشی هزینه کنند، تعداد قابل توجهی پروژ‌ه به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: علاوه بر این، یک ردیف اعتباری 2650 میلیارد تومانی هم در مجلس داریم که پیشنهاد شد، یک هزار میلیارد تومان آن را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص دهند تا بتوانیم از کمک خیرین هم با این اعتبار استفاده کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش