کد: 1395050470415689

از سوی شتاب دهنده نوآوری دانشگاه صنعتی شریف محقق شد

حمایت از35 تیم و 63 طرح فناورانه

کد: 1395050470415689

http://goo.gl/tgFLlh

، تهران , (اخبار رسمی): شکل‌گیری شتابدهنده نوآوری دانشگاه صنعتی شریف، پس از گذشت 2 سال توانسته است به حمایت از 35 تیم فناور حوزه IT و 63 طرح فنی و مهندسی و رشد و شکوفایی طرح های نوآورانه نخبگان و دانشجویان منجر شود.

حمایت از35 تیم و 63 طرح فناورانه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید دهبیدی‌پور، از استقرار تیم‌های فناور حوزه IT و همچنین فنی و مهندسی در شتابدهنده نوآوری این دانشگاه و با حمایت معاونت علمی خبر داد و گفت: اکنون فضای مناسبی برای استقرار، حمایت و رشد تیم‌ها و استارت‌آپ‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در فازهای 1و2 مجتمع خدمات فناوری و نیز مرکز محاسبات دانشگاهی ایجاد شد که شکوفایی و باروری آن‌ها را به همراه داشته است.

دهبیدی‌پور گفت، علاوه بر فضای استقرار، خدمات دیگری همچون آموزش، توانمندسازی فناوری، منتورشیپ، شبکه‌سازی، اتصال به بازارهای بالقوه و بالفعل و حمایت تا سقف 250 میلیون ریال از جمله خدمات شتابدهنده دانشگاه صنعتی شریف است.

دهبیدی‌پور با بیان این‌که با استقرار تیم‌های فناور فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز شتاب‌دهی نوآوری دانشگاه صنعتی شریف به ظرفیتی پایدار رسیده است، افزود: اکنون 25 تیم مستقر در مرکز خدمات فناوری و مرکز محاسبات از فعالان حوزه IT هستند، زیرا سرعت تجاری‌سازی در این حوزه بالاتر است اما به موازات آن، از سال 93 حمایت از طرح‌های دیگر حوزه ها از جمله فنی و مهندسی در دستور کار قرار داشته است.

وی افزود: با هدف حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه‌های غیر از فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکنون 63 طرح حوزه‌های فنی و مهندسی مورد حمایت قرار گرفت و با پیش‌بینی ضلع جنوبی دانشگاه و تجهیز این مجموعه، زمینه حمایت از آنان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به سابقه‌ 15 ساله کارآفرینی این دانشگاه افزود: تکمیل و توسعه اکوسیستم کارآفرینی در این دانشگاه همیشه مدنظر بوده است و ایجاد مرکز کارآفرینی در سال 79 و مرکز رشد در سال 82، صندوق پژوهش و فناوری در سال 89 و شتابدهنده در سال 92 و همچنین اخذ مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه در سال 93 از جمله اقدامات این دانشگاه بوده است که منجر به پذیرش و حمایت بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان شده است.

زمینه‌سازی خودباوری، ترویج فرهنگ کارآفرینی و ریسک‌پذیری

مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به این که حمایت از طرح‌های استارت آپ دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز امید و شکوفایی طرح‌های آنان شود، افزود: ایجاد امید و خودباوری موجب می‌شود دانشجویان دارای توانمندی، طرح‌ها و ایده‌ها و ظرفیت‌های خود را باور می‌کنند و ایجاد زمینه خودباوری، می‌تواند ارتقا و شکوفایی آنان و ارزش‌آفرینی در داخل مرزهای کشور را به همراه داشته باشد.

وی افزود: فضای دانشگاه‌ها به شدت نیازمند این است که توانمندی‌های کارآفرینانه دانشجویان و مهارت‌های نرم آنها را بهبود ببخشیم و خوشبختانه شتابدهنده شریف این نیاز را به خوبی برطرف کرده است.

دهبیدی‌پور، ایجاد مراکز شتاب‌دهی نوآوری بر بهبود فرهنگ کارآفرینی دانشجویان اشاره کرد و افزود: این فعالیت‌ها موجب ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان خواهد شد و خوشبختانه استقبال خوب اساتید و دانشگاهیان نشانه اثرگذاری مثبت این فعالیت‌ها در ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارزش‌آفرینی بوده است.

وی افزایش قدرت ریسک‌پذیری و شجاعت تجربه طرح‌های نوآورانه را از ضرورت‌های فعالیت نوآورانه عنوان کرد و گفت: این ضرورت با شکل‌گیری زمینه آن در دانشگاه و افزایش توانمندی نخبگان در مقابله با چالش‌ها تقویت می‌شود که این مورد نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت شکل‌گیری شتابدهنده نوآوری دانشگاه صنعتی شریف به شمار می‌رود.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف