اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050671755730

راه اندازی دومین بانک خون بند ناف در زاهدان

کد: 1395050671755730

http://goo.gl/ZX12J8

، تهران , (اخبار رسمی): در پی استقبال شهروندان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی، شعبه شماره 2 بانک خون بند ناف در بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) تجهیز شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

راه اندازی دومین بانک خون بند ناف در زاهدان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زاهدان دارای سه زایشگاه با ظرفیت ماهانه 1700 زایمان است که کار خون‌گیری بند ناف منحصرا به نمایندگی از شرکت بن یاخته رویان توسط جهاد دانشگاهی استان انجام می‌گیرد و تا کنون که مدت زمان کوتاهی از راه‌اندازی دفاتر بانک خون در زاهدان می‌گذرد، 10 پرونده متقاضی ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی توسط مادران باردار تشکیل شده است.

بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان نبی اکرم(ص) سپاه از دیگر مراکز درمانی و زایشگاهی در زاهدان هستند که کار خونگیری در آن‌ها به همت کارشناسان جهاد دانشگاهی انجام می‌گیرد.

در پی تفاهم‌نامه منعقده جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان با بانک قرض‌الحسنه رسالت در استان، از این پس اعضای بانک خون بند ناف استان که توانایی پرداخت هزینه عضویت در این بانک و ذخیره‌سازی خون بند ناف را ندارند، می‌توانند با دریافت معرفینامه از حوزه پشتیبانی جهاد دانشگاهی از تسهیلات قرض‌الحسنه دو و نیم میلیون تومانی این بانک استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، فعالیت بانک خون بند ناف رویان که از مدتی قبل به همت جهاد دانشگاهی در سیستان و بلوچستان و در زایشگاه‌های تامین اجتماعی، حضرت علی‌بن ابی‌طالب (ع)  و حضرت نبی اکرم (ص) راه‌اندازی و آغاز شده، تاکنون مورد استقبال شهروندان سیستانی و بلوچستانی واقع شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان