اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050672005753

کارت اعتباری و اثر آن بر زندگی کانادایی ها

کد: 1395050672005753

http://goo.gl/M4Zcwg

، تهران , (اخبار رسمی): درباره «اعتبار» در نظام بانکی صحبت های زیادی مطرح شده، اما تجربه افرادی که از آن استفاده می کنند جالب است.

گزارشی از کارکرد «کارت اعتباری» و اثر آن بر زندگی شهروندان کانادایی

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، مجید نصیری نژاد یک ایرانی ساکن کاناداست که تجربه و مشاهدات خود در این زمینه را یادداشت کرده است. او این گونه می نویسد:در کانادا بیشتر تعاملات اقتصادی به نوعی با اعتبار کسب شده هر فرد مرتبط می شود.

این اعتبار کسب شده عددی است که توسط موسسات معتبر اقتصادی برای هر شخص واحد، به تناسب حجم و نوع فعالیتهای اقتصادی اش اختصاص می یابد. همه فعالیت ها، از کوچکترین تراکنش مانند پرداخت به موقع قبوض خدماتی تا بزرگترین آن مانند پرداخت به موقع اقساط وام در تخصیص این عدد نقش دارند.
داشتن یک اعتبار خوب و حفظ آن از اساسی ترین نیازها برای زندگی در کاناداست. ساخت پایه های کسب اعتبار نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بگذارید با یک مثال موضوع اعتبار را روشن تر کنیم.
همین امروز برای اولین بار وارد خاک کانادا می شوید. در فرودگاه می خواهید یک سیم کارت تهیه کنید و با دوستان خود تماس بگیرید. به یکی از نماینده های اپراتورها مراجعه می کنید و با ارائه پاسپورت، درخواست سیم کارت می کنید.

پلن های مختلفی به شما پیشنهاد می شود و شما تصمیم می گیرید که پلن 200 دقیقه مکالمه همراه با 100 مگابایت دیتا به همراه گوشی آیفون 5 اس را که هزینه ماهیانه 45 دلار دارد، انتخاب کنید. فروشنده از شما درخواست می کند که پاسپورت و کارت اعتباری را به او بدهید. در این وضعیت دو حالت اتفاق می افتد:
1- شما کارت اعتباری ندارید و فروشنده اعلام می کند بدون کارت اعتباری نمی تواند برای شما کاری انجام بدهد. در این روش می توانید از سیم کارت پیش پرداخت استفاده کنید.
2- شما کارت اعتباری از کشور دیگری دارید. فروشنده اعتبار شما را چک می کند و به شما می گوید به علت اینکه هیچ اعتباری در کانادا ندارید، می بایست مبلغ 200 دلار از اعتبار حساب شما نزد شرکت بلوکه شود. البته این میزان پس از 6 ماه و در صورتی که خوش حساب باشید، به اعتبار شما ازاد خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه خبری خرد و کلان

در این پایگاه خبری می توانید اخبار تخصصی حوزه بانک و بیمه را مشاهده کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه