اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051073065699

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌و پرورش:

آمایش مهدهای کودک کشور تدوین شد

کد: 1395051073065699

http://goo.gl/oi5z8S

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌و پرورش با اشاره به اینکه آمایش سرزمینی مهدهای کودک کشور تدوین‌شده است از به‌کارگیری 100 نیروی رسمی آموزش‌وپرورش در مهدهای کودک مناطق محروم خبر داد

آمایش مهدهای کودک کشور تدوین شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش ،رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت : برای نخستین بار در کشور به تعدادی از دهستان‌های مناطق محروم کشور نیروی رسمی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه معلمان رسمی واجدالشرایط در پست مربی پیش‌دبستانی در مناطق محروم شاغل می‌شوند تصریح کرد: سهمیه مربیان رسمی به مهدهای کودک بر اساس میزان محرومیت به استان‌های کشور تعلق می‌گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش مکلف به تأمین نیروی رسمی برای 53 بخش کشور از گروه 2 است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که بر این اساس در مناطق محروم کشور بیش از 100 نیروی رسمی برای مهدهای کودک این مناطق تأمین شود.

فضلی افزود: علاوه بر این، سعی شده است تا در شیوه‌نامه توسعه سنواتی وزارت آموزش‌وپرورش، علاوه بر این 100 نیروی رسمی، به‌اندازه موردنیاز در مناطق محروم، تعدادی مربی از گروه 3 نیز پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است تعدادی از مربیان چهار تا 6 ساعت در هفته کلاس داشته باشند گفت: برای حضور تمام‌وقت این مربیان در مناطق محروم به آنان حق‌الزحمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: این نیروهای رسمی، از امسال در مراکز پیش‌دبستانی مناطق محروم کشور ساماندهی می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش