اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051073145458

نگاه سازمان تامین اجتماعی به اقتصاد مقاومتی

کد: 1395051073145458

https://goo.gl/g4E59f

، (اخبار رسمی): مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: امکان عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی در این سازمان کاملاً مهیا است.

نگاه سازمان تامین اجتماعی به اقتصاد مقاومتی

به گزارش احبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسین امیری گنجه  درکارگاه آموزشی گفتمان سازی مباحث بیمه و تأمین اجتماعی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی که در اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل  برگزار شد، گفت: هدف اقتصاد مقاومتی ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور، گسترش عدالت اجتماعی، ارتقاء بهره وری، کاهش آسیب پذیری از مخاطرات است. اقتصاد مقاومتی مدیریت مخاطرات و تعهدات است که منشأ تولید این مخاطرات می تواند داخلی یا خارجی باشد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی تامین اجتماعی افزود: رویکردهای اساسی اقتصاد مقاومتی بر اساس دو رویکرد درون زا و برون گرایی تنظیم شده‌اند تا از حداکثر ظرفیتهای موجود در جامعه استفاده کنیم و با تعامل سازنده با اقتصاد بین المللی اقتصاد خود را تقویت کنیم.
وی در ادامه به مخاطرات و تعهدات مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: وضعیت اقتصاد بین المللی و رکود اقتصادی جهانی بر سازمان‌های فعال در عرصه اقتصادی و از جمله حوزه اقتصادی تأمین اجتماعی اثرگذار است و تحریم‌های ظالمانه نیز بر عملکرد این بخش اثر منفی می‌گذارد.
امیری گنجه مخاطرات ماهیتی را نیز دسته دیگری از تهدیدهای مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: بیمه‌های اجتماعی با افزایش جمعیت تحت پوشش با پیری جمعیت مواجه می‌شوند و این موضوع مخاطره‌ای برای این سازمان‌ها است.
وی تعهدات بدون پشتوانه‌، فرار بیمه ای و مخاطرات مربوط به بیماری‌های نوظهور که باعث افزایش هزینه درمان و در نتیجه تحمیل بار مالی بیشتر به بیمه‌ها می‌شود را از دیگر مخاطرات سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در سازمان برای مقابله با این مخاطرات آمادگی لازم را ایجاد کنیم.
امیری گنجه با بیان اینکه تأمین اجتماعی برای مدیریت این مخاطرات ظرفیت‌های فراوانی دارد، اظهار داشت: این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی، بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی تامین اجتماعی با اشاره به دیگر ظرفیت های سازمان تأمین اجتماعی در مقابله با تهدیدات گفت: این سازمان یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است و در صنایع نفت، پتروشیمی، بانک داری، فلزات و سیمان و ... نقش مهمی دارد و مدیریت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است. مجموعه این عوامل ظرفیتی در اختیار این سازمان قرار می‌دهد که می‌تواند سازمان تأمین اجتماعی را از خطرات عبور دهد.
وی افزود: برای مدیریت ریسک در سازمان تأمین اجتماعی ابزارهایی در اختیار داریم و برنامه های اجرایی سازمان برای استفاده از این فرصتها را دنبال می کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان تامین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی دارای وظایف عمده در دو بخش بیمه ای و درمانی می باشد که برای اجرای وظایف خود دارای تشکیلات مرکزی و واحدها، شعب و نمایندگی‌هاو مراکز درمانی و بیمارستانی ،کلینیک ،پلی کلینیک و دی کلینیک در تهران و شهرستانها می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان