اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051073795724

7 نکته برای اشتغال فارغ التحصیلان برق

کد: 1395051073795724

https://goo.gl/Pi4M3t

، اصفهان , (اخبار رسمی): رشته برق یکی از رشته های پرطرفدار دانشگاهی است که فارغ التحصیلان زیادی هم دارد. بحثی که وجود دارد اشتغال این طیف وسیع در کشور است.

7 مورد که باید در زمینه بازار کار تخصص های برق بدانیم

در این مقاله نکته هایی در زمینه بازار کار و به صورت خاص بازار برق عنوان می شود. نکته هایی که بیشتر مربوط به کارجویان این رشته ها است و تلنگری است برای فارغ التحصیلان و علاقه مندان به رشته برق و گرایش های مختلف آن.
1- حقیقت این است که بازار کار هر تخصصی به متخصص های آن رشته و تخصص ها بستگی دارد.وقتی متخصصی وجود ندارد بازار کاری هم وجود ندارد.
2- نیاز امروز جامعه ما، نیاز به متخصص است. بدون تخصص چرخ صنعت نخواهد چرخید.
3- هر شخصی با هر میزان مدرک تحصیلی در صورت علاقه به حوزه برق می تواند یک متخصص در زمینه برق و یک یا چند حیطه از حیطه های آن باشد.مثلا فقط برق صنعتی یا فقط طراحی روشنایی و….
پس مدرک تحصیلی اصلا ملاک نیست و اراده و باور شخص است که به او کمک می کند در مسیر حرکتش به هدف برسد.
گرچه خوب است در کنار تخصص، مدرک هم باشد ولی لازم نیست. این را هم باید بدانیم به دست آوردن تخصص زمان بر و هزینه بر است. باید یک روند تکاملی طی شود تا به نقظه مطلوب برسیم.
4- هر بازاری در برق پتانسیل ایجاد درآمد را دارد مگر بازارها یا تجهیزات قدیمی مثلا شخصی که در طراحی روشنایی هنوز به فکر نصب مهتابی است موفق نخواهد بود!! یا اینکه تا چند سال آینده در برق صنعتی ssr ها جایگزین کنتاکتورها شده و شخصی که فقط با کنتاکتور آشنایی دارد این پتانسیل جدید را از دست می دهد. پس فقط بازارهای قدیمی و تجهیزات سنتی پتانسیل درآمد ایجاد نمی کنند.
5- مهم علاقه شماست که در کنار تخصصتان معجزه می کند. علاقه و تخصص وقتی یکسو شوند غوغا می کنند.البته کمی پشتکار هم نیاز است!!
6- باید بدانیم نمی توانیم همه کاره و همه تخصصها را داشته باشیم.
7- وقتی باور داشته باشیم که بازار کاربرق خراب است پس خراب است دیگر.
هر چه را باور کنیم همان خواهد شد!

با تشکر

مدیر وب سایت استاد برق

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

استاد برق

مجموعه آموزشی تحقیقاتی استاد برق ارائه دهنده محتوای آموزشی کاربردی پیرامون برق صنعتی و قدرت،تابلوهای برق و اتوماسیون صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام