اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051173835792

مراقب باشید،اطلاعاتتان قابل بازیابی است

چت‌های پاک شده واتساپ دوستان خود را بخوانید

کد: 1395051173835792

http://goo.gl/0WnuZS

، تهران , (اخبار رسمی): یک محقق امنیتی هشدار داده چت‌های کاربران برنامه محبوب و پرطرفدار واتساپ حتی بعد از پاک، حذف و یا بایگانی، قابل بازیابی هستند.

واتساپ

حتی با استفاده از گزینه “پاک کردن تمام چت‌ها، بازهم ردپایی فارنزیک از آن‌ها باقی می‌ماند

به گزارش روابط عمومی هم رسان، حتی با استفاده از گزینه “پاک کردن تمام چت‌ها (Clear All Chats)”، بازهم ردپایی فارنزیک از آن‌ها باقی می‌ماند. فارنزیک رایانه‌ای یعنی جمع آوری شواهد و مدارکی که مجرم و شرایط وقوع جرم را بررسی می‌کند و ضمناً مدارکی که برای دادگاه معتبر باشد را کشف می‌نماید.

این محقق که Jonathan Zdziarski نام دارد هشدار می‌دهد تنها راه اطمینان از پاک شدن تاریخچه چت‌های شما این است که برنامه واتساپ را به طور کامل از دستگاه خود پاک کنید. به نظر می‌رسد این مشکل در خود این برنامه پیام رسان ریشه دارد زیرا واتساپ از پایگاه داده SQLite استفاده می‌کند که به طور پیش فرض به بازنویسی اطلاعات حذف شده می‌پردازد و آن‌ها را قابل بازیابی یا برگرداندن می‌نماید.

همان‌طور که فایل‌ها بر روی هارد دیسک پاک می‌شوند، پایگاه داده SQLite به سادگی به روز رسانی می‌شود تا نشان دهد هنوز فضای خالی برای فایل هایی که به تازگی حذف شده‌اند وجود دارد. در حالی که این مسئله به واتساپ هشدار داده شده است، اما انگار یک مشکل بسیار جدی است. در میان هر برنامه‌ای که از پایگاه داده SQLite استفاده می‌کند ردیابی فارنزیک امکان پذیر است زیرا SQLite به طور پیش فرض پایگاه داده در iOS را خالی نمی‌گذارد.

بر اساس این گزارش، زمانی که یک فایل حذف می‌شود، به سادگی به یک “free list” اضافه می‌شود و در آنجا ذخیره می‌شود و تا زمانی که پایگاه داده به فضای خالی ذخیره سازی احتیاج نداشته باشد اطلاعات در آنجا باقی می‌مانند. اگر شما حجم زیادی از پیام های واتساپ خود را یک دفعه حذف کنید، همه آن‌ها یکباره به “free list”، وارد می‌شوند و ممکن است جای داده‌های قبلی را بگیرند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که داده‌های قبلی به طور کامل پاک شده‌اند.در برنامه‌های دیگر، گاهی مشاهده شده که این اطلاعات تا م2اه ها باقی مانده‌اند.
این اطلاعات با استفاده از یک پشتیبان گیری از راه دور و یا توسط هر غریبه‌ای که دسترسی فیزیکی به دستگاه حاوی واتساپ شما داشته باشد؛ قابل بازیابی است. آیا باید از کشف این راز ترسید؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه خبری هم رسان

شبکه همرسان با نگرشی نوین به ارائه اطلاعات در حوزه های تخصصی و کاربردی به عنوان شبکه خبری و آموزشی ایجاد شده است. اهداف این شبکه معرفی دوره های آموزشی می باشد که در داخل کشورهای منطقه به ندرت میتوان منابع قابل دسترس و مفیدی را برای آنها یافت . یکی دیگر از اهداف مهم این شبکه بالابردن سطح علمی , فرهنگی و اطلاعاتی اعضای آن با جدیدیترین اخبار و گزینه های روز آموزشی دنیاست .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش