اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051275255371

اولویت جدید پرداخت نظام بانکی تشریح شد

تمرکز برارائه تسهیلات به صنایع کوچک ومتوسط

کد: 1395051275255371

https://goo.gl/yb6Syt

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اعلام پرداخت 93 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در 3 ماه نخست امسال گفت: تمرکز تسهیلات دهی در صنایع کوچک و متوسط قرار گرفت.

صنایع

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی اصغر میرمحمدصادقی گفت: با توجه به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" در یک برنامه هماهنگ شده با تیم اقتصادی دولت مقرر شده با وجود رکود موجود، تمرکز نظام بانکی و صنعت کشور بر روی صنایع کوچک و متوسط قرار گیرد.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: در سال های 1392، 1393و 1394 کوشش بانک مرکزی و نظام بانکی کشور و تمرکز آن بر روی سرمایه در گردش بود. وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون به حدود 4 هزار و 300 واحد صنعتی به میزان حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات ثابت پرداخت شده است.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه سقف اعطای تسهیلات، محدود به 16 هزار میلیارد تومان نیست گفت: اگر در اجرای این طرح به بیش از این نیاز باشد با توجه به منابعی که در نظام بانکی برای این منظور پیش بینی کردیم پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه پارسال 417 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختیم اضافه کرد: اگر 50 درصد آن هم تمدیدی یا تجدیدی بوده باشد یعنی حدود 200 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به صورت پول به بنگاه ها داده شده است.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: در طول سه ماهه نخست امسال حدود 93 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم که از این مقدار حدود 31 درصد یعنی 28 هزارو 400 میلیارد تومان مربوط به صنعت و معدن بود. امیدواریم بیش از 90 درصد این تسهیلات در جهت هدف پیش رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید