اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051375755793

براساس مذاکره مقامات ایران و ترکیه

ترکیه 10 هتل در ایران می سازد

کد: 1395051375755793

https://goo.gl/7N46jR

، تهران , (اخبار رسمی): نمایندگان گروه هتل های اینترکنتینانتال ترکیه با معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان برای ساخت هتل های ایرانی در ترکیه مذاکره کردند.

ساخت 10 هتل 4 و 5 ستاره ایرانی در ترکیه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، در این دیدار نمایندگان گروه هتل های اینترکنتینانتال ترکیه با مقامات ایرانی با تاکید بر علاقمندی به سرمایه گذاری در حوزه هتل سازی در ایران اظهار کردند: آینده صنعت گردشگری ایران روشن است. در این مذاکرات قرار شد که سرمایه گذار ترکیه ای ظرف مدت 2 ماه آینده با بررسی های خود برای احداث 10 هتل 4 و 5 ستاره در شهرهای مختلف ایران شامل تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، اهواز و یکی از شهرهای شمالی کشور، تصمیمات لازم را اتخاذ کند. 

سرمایه گذار ترکیه ای در این سرمایه گذاری از شرکای ایرانی  در حوزه گردشگری ایران استفاده خواهد کرد.

در ماه های گذشته گروه های مختلف سرمایه گذار از کشورهای آلمان و ترکیه برای سرمایه گذاری در صنعت هتلداری ایران اعلام آمادگی کرده اند که از این جمله می توان به انعقاد تفاهم نامه با گروه هتل های اشتاینگن برگر آلمان برای ساخت 10 تا 15 هتل 4 و 5 ستاره طی 7 سال در ایران و تفاهم نامه با وزیر گردشگری ترکیه برای ساخت 10 هتل 4 و 5 ستاره در ایران اشاره کرد. مذاکره با سرمایه گذار بخش خصوصی ترکیه برای ساخت هتل در ایران سومین مورد از مذاکرات بین  المللی برای ساخت هتل در ایران در سال جاری به شمار می رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی