اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051375775791

مسمومیتی که فراگیر شد

کد: 1395051375775791

http://goo.gl/VNiMWg

، (اخبار رسمی): مسمومیت با تریاک آلوده به سرب همچنان ادامه دارد و خبرساز است؛ موضوعی که به گفته برخی کارشناسان از سال‌های قبل وجود داشته اما موج جدید آن از دی ماه سال 94 فراگیرتر شده است.

مسمومیتی که فراگیر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، اداره نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از کمبود داروی ژلاتور سرب، به عنوان پادزهر این مسمومیت خبر داد که نشان دهنده حجم بالای مسمومیت در یک بازه زمانی کوتاه بود؛ چرا که به گفته وی این دارو برای مصرف هشت ماه کشور ذخیره شده بود، اما در عرض دو ماه تمام شد.

دستگاه‌های مسئول در این زمینه نیز واکنش‌های مختلفی در برابر این اپیدمی داشتند؛ وزارت بهداشت نیز طی مکاتبه با معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دستورالعمل برخورد با بیمار مبتلا به مسمومیت با سرب را برای ایجاد آمادگی فنی در پزشکان و سایر کارکنان مراکز درمانی ارسال کرد.

همچنین طی مکاتبه‌ای از سوی وزارت بهداشت با ستاد مبارزه ه با مواد مخدر، جهت کنترل این پدیده خواستار همکاری نهادهای انتظامی و امنیتی شدند. در عین حال درخواست معاونت درمان از سازمان غذا و دارو جهت تهیه داروهای مورد نیاز برای درمان مسمومیت با سرب که بسیار هم گران قیمت هستند، به منظور ارتقای آمادگی معاونت غذا و دارو، افزایش ذخایر داروهای آگونیست و مواد اپیوئیدی از قبیل متادون و شربت تریاک و همچنین  فراهم کردن شرایط ارائه درمان جایگزین در این گروه از مصرف کنندگان مواد اپیوئیدی، از دیگر اقدامات وزارت بهداشت عنوان شده‌است.

در برخی موارد مسمومیت با سرب در کودکان نیز گزارش شده که به دلیل ناآگاهی والدین و استفاده از تریاک یا مشتقات آن در کودکان با هدف استفاده دارویی بوده است.

در این میان، بیمارستان لقمان حکیم تهران، به عنوان قطب درمان مسمومیت در این استان، آخرین آمار مسمومیت با تریاک آلوده به سرب از دی ماه سال گذشته تا کنون را 2000 نفر اعلام کرده که چهار نفر از این تعداد فوت کرده‌اند.  به گفته حسین حسنیان مقدم، یکی از اعضای هیئت علمی این بیمارستان، درحال حاضر مشکلی برای تامین داروی این مسمومیت وجود ندارد و نگرانی‌ها در این خصوص برطرف شده‌است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه