اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051476545807

برنده مناقصه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری هفته آینده معرفی می‌شود

جزییات چگونگی انتخاب بازنشستگان نمونه کشوری

کد: 1395051476545807

http://goo.gl/QcruKb

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان بازنشستگی کشور جزییات چگونگی انتخاب بازنشستگان نمونه را که قرار است ششم مهرماه همزمان با روزخانواده برگزارشود، را اعلام کرد.

جزییات چگونگی انتخاب بازنشستگان نمونه کشوری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بازنشستگی کشور ، عباس رشیدی مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ضمن اعلام جزییات برگزاری پانزدهمین دوره بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و معرفی بازنشستگان نمونه کشوری، در روز ششم مهرماه از مشخص شدن برنده مناقصه شرکت عامل بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری برای قرارداد سال جدید در یکشنبه هفته آینده خبر داد.

او به اعلام جزییات برگزاری پانزدهمین دوره بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان پرداخت و گفت: 25 ذی‌حجه مصادف با ششم مهرماه همه ساله تحت عنوان روز خانواده نامگذاری شده است.

وی افزود: در این روز بازنشستگان نمونه را معرفی و از آنها تقدیر خواهیم کرد. یکی از اهداف ما برای معرفی بازنشستگان نمونه شناسایی نخبگان این گروه جمعیتی و حضور فعال آنها در جامعه است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا بازنشستگان نمونه را به مراجع و نهادهای تخصصی که نیاز به مشاوره با افراد با تجربه دارند، معرفی کنیم، گفت: نگاه بدنه فعال جامعه به بزرگان و پیشکسوتان است و آنها می‌توانند به عنوان الگویی مطرح باشند.

رشیدی ادامه داد: فراخوان ارسال آثار و طرح‌های بازنشستگان نخبه از دو هفته گذشته آغاز شده و تا 22 مردادماه ادامه دارد و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی و ورود به بخش اطلاعاتی نخبگان، آثار خود را در شش محور علوم، آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی و اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی عام‌المنفعه، فعالیت‌های ورزشی و تندرستی و ایثار و فداکاری ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در هرکدام از این محورها یک بازنشسته نمونه کشوری انتخاب خواهد شد، گفت: در حاشیه مراسم، نمایشگاهی از آثار بازنشستگان نیز برپا می‌شود. علاوه بر انتخاب بازنشستگان کشوری، فراخوان به استان‌ها نیز ارسال شده و از بازنشستگان نمونه استانی نیز تقدیر می‌شود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه با بیان اینکه یک میلیون و 280 هزار بازنشسته مشترک صندوق هستند که بیشترین جمعیت آنها مربوط به وزارت آموزش و پرورش با 750 هزار بازنشسته است، گفت: علاوه بر رسالت‌ها و ماموریت‌های اصلی صندوق بازنشستگی، خدمات جانبی نیز به بازنشستگان ارائه می‌شود که البته همانطور که گفته شد، جزو وظایف اصلی و تعریف شده ما نیستند. بیمه تکمیلی درمان از جمله این خدمات جانبی است.

رشیدی در ادامه از انجام مناقصه برای تعیین شرکت عامل بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری در سال جدید خبر داد و گفت: شرکت برنده مناقصه بیمه تکمیلی هفته آینده 17 مردادماه مشخص می‌شود و ما در حد منابع خود، خدماتی را برای سال جدید ارائه می‌کنیم.

وی افزود: بیمه تکمیلی درمان یک بیمه تمایلی و اختیاری است. در حال حاضر با احتساب افراد تحت تکفل، جمعیت استفاده کنندگان بیمه تکمیلی دو میلیون نفر است و می‌توان گفت حدود 50 تا 60 هزار نفر از بازنشستگان ما تمایلی به دریافت خدمات بیمه تکمیلی نداشتند. در حال حاضر از  هر خانوار تا سه نفر می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه برحسب آمار در سال گذشته بین 500 تا 700 هزار نفر از بیمه تکمیلی استفاده کردند، گفت: این افراد از بسته‌های فوق‌تخصصی گرفته تا خدمات تشخیصی درمانی و پاراکلینیکی را استفاده کرده‌اند و در این میان جراحی آب مروارید بیشترین خدمتی بوده که ارائه شده است.

رشیدی افزود: سال گذشته تعهد بیمه تکمیلی برای دریافت عینک از 50 تا 80 هزار تومان، عصا 10 تا 20 هزار تومان و سمعک از 150 به 200 هزار تومان افزایش یافته بود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری به تورهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: امسال شرایط بهتری برقرار شد. سهمیه سفرهای داخلی بازنشستگان از دو به سه و کمک هزینه آنها به ازای همراهشان از 250 به 300 هزار تومان افزایش یافت. همچنین از سال گذشته اعزام به عتبات عالیات را در دستور کار قرار دادیم و امسال 5000 سهمیه برای این منظور لحاظ شده البته کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، برای بازنشستگان و همراهان آنها به 600 هزار تومان افزایش یافته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه