اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051476555730

وزیر بهداشت تاکید کرد

حفظ نگاه مثبت مردم به جامعه پزشکی

کد: 1395051476555730

http://goo.gl/QrZ25h

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر بهداشت خواستار حفظ و جذب نگاه امیدوارنه و مثبت مردم به جامعه پزشکی شد.

حفظ نگاه مثبت مردم به جامعه پزشکی

به گزارش اخبار رسمی به نقل  از روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ، حسن هاشمی ،وزیر بهداشت حوزه سلامت را به " کشتی" تعبیر کرد و گفت: همه ما سرنشینان کشتی هستیم و اگر کسی با اعمال و یا مواضع خود آن را سوراخ کند به همه آسیب خواهد رسید و متاسفانه رفتارهایی را شاهد بودیم که شاید می شد به گونه ای عمل کرد که موجب بی اعتمادی مردم نشود.

وی گفت: بخشی از درمان اعتماد مردم به پزشک و گروه پزشکی است و باید از این موضوع مراقبت شود و البته در این زمینه تندروی‌هایی در سالهای گذشته صورت گرفت که مطلوب نیست .در همین راستا در این جلسه ایی  از مسولان سیما خواستیم که از فرصت مسئولیت خود در جهت فرهنگسازی بیشتر، توانمندسازی مردم ایران برای ارتقای بهداشت عمومی استفاده کنند.

وی همچنین پیشگیری از بدآموزی‌هایی که ممکن است در قالب سریال و فیلم برای جامعه وجود داشته باشد و یا اتفاقاتاتی که ممکن است برای جوانان و یا علاقمندان برنامه های صدا و سیما، الگو قرار گیرد را مورد تاکید قرار داد و گفت: صدا و سیما برنامه های زیادی تولید می کند که می تواند برای ایجاد رفتارهای سالم مفید باشد.

هاشمی افزود: در این زمینه موضوع سلامت روان اهمیت دارد و طبیعی است صدا و سیما می تواند در کاهش بار بیماریهای مربوط به این حوزه بسیار موثر باشد .

وزیر بهداشت گفت: در این نشست در فضایی صمیمانه از همکاران عزیز خود در صدا و سیما خواستیم که به مباحث سلامت، غذا، ضرورت تحرک ، بیماریهای غیرواگیر و عوامل پرخطر توجه بیشتری داشته باشند و قول های خوبی در این زمینه داده شد.

وزیر بهداشت در ادامه از همکاری و حمایت‌های صدا و سیما از طرح تحول سلامت در طول سه سال گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها ادامه یابد و بتوانیم ادامه کار را به پیش ببریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان