اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051476605791

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو:

واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا ضرورت ندارد

کد: 1395051476605791

http://goo.gl/wxA37j

، (اخبار رسمی): واکسن آنفلوآنزا فقط برای بیماری آنفلوآنزا کاربرد دارد و واکسیناسیون همگانی ضرورتی ندارد.

رد واکسیناسیون همگانی برای آنفلوآنزا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ،علی واشقانی فراهانی رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو  با اعلام این خبر گفت: این واکسن کماکان برای افراد با ریسک بالا مانند بیماران با نقص ایمنی یا بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی - عروقی ، دیابت و آسم آن هم با تجویز پزشک توصیه می شود.

وی افزود: مصرف واکسن آنفلوآنزا در زنان باردار هم صرفا با تجویز و نظارت متخصصین مربوطه مجاز است.

وی اضافه کرد: واکسن های آنفلوانزای ثبت شده در کشور که از طریق مراجع قانونی توزیع می شوند، سویه های سه گانه ویروس آنفلوانزای شایع را پوشش می دهند و از نظر اثربخشی و ایجاد سطح ایمنی مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند.

این مقام مسئول در سازمان غذا ودارو اظهارکرد: به جز کودکانی که برای نخستین تحت واکسیناسیون قرار می گیرند، سایر افرادی که قبلا با واکسن امسال واکسینه شده اند نیازی به تکرار وتزریق دوباره واکسن ندارند.

وی با اشاره به اینکه در بهترین شرایط از زمان تزریق 2 تا سه هفته طول می کشد تا ایمنی مناسب در فرد ایجاد شود بهترین زمان تزریق واکسن یاد شده ا اواخر شهریور و اوایل مهرماه دانست و گفت: در این صورت واکسن بهترین کارایی و زمان ایمنی زایی را خواهد داشت.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو بهترین راه پیشگیری از این بیماری برای عموم جامعه را رعایت اصول بهداشتی فردی وپرهیز از تماس با افرادآلوده عنوان کرد.

واشقانی فراهانی خاطرنشان کرد که موارد آنفلوانزای گزارش شده همان آنفلوانزای فصلی شامل سویه های H1N1,H3N2,B است که در این میان سویه H1N1 از قدرت بیماری زایی بیشتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: ایمنی زایی این واکسن صرفا علیه سویه های ذکر شده بیماری آنفلوآنزاست و هیچ کارایی علیه بیماری سرماخوردگی و همچنین سایر سویه های بیماری آنفلوآنزا ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان