اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677305791

رئیس سازمان غذا و دارو:

تصمیمات حوزه دارو کارشناسانه است

کد: 1395051677305791

http://goo.gl/QFse60

، (اخبار رسمی): سازمان غذا و دارو اعلام کرد که وزارت بهداشت صرفا داروهای ثبت شده و دارای مجوز را تائید می کند و تصمیمات مربوط به ثبت دارو و مجوز آن، تصمیم کارشناسانه است.

تصمیمات حوزه دارو کارشناسانه است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  سازمان غذا و دارو ، دکتر رسول دیناروند تصریح کرد: اصرار برخی پزشکان به مصرف داروی گران قیمت برند آنهم در حالی که مشابه تولید داخل با کیفیت آن موجود است، به هیچوجه مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست.

وی خاطرنشان کرد: روش برخی پزشکان که ضمن منع بیمار از مصرف داروهای ژنریک آنها را به مصرف داروهای برند و خارج از فهرست دارویی کشور اجبار می کنند، صحیح نیست و این رویه نه سودی برای کشور و نه عایدی برای بیماران دارد.

 

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت صرفا داروهای ثبت شده و دارای مجوز را تائید می کند و هرگز نمی تواند پرداخت کننده هزینه اشتباه برخی پزشکان باشد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مدیرکل دارو نمی تواند با نظر شخصی، دستور صدور یا عدم صدور یک داروی خاص را صادر کند یا نکند؛ حتی وزیر بهداشت یا رئیس سازمان غذا و دارو نیز به هیچ عنوان قادر به اخذ چنین تصمیمی نیستند.

دیناروند گفت: چنین تصمیماتی بر اساس ارزیابی ها، ضوابط و مراحلی انجام می شود که کسی نمی تواند در نتایج آن تاثیری بگذارد.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو جملاتی مانند اینکه «برخی داروها با برخی بیماران سازگار و با برخی دیگر ناسازگار هستند» را نمی پذیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو از پزشکان خواست به داروهای ایرانی اعتماد کنند و افزود: به دنبال وضع قانونی هستیم تا ضمن ممنوعیت تجویزهای خارج از چارچوب، جلوی تجویز تعداد کمی از پزشکانی که بر رویه غلط خود اصرار دارند، گرفته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان