کد: 1395051677955689

تهیه شناسنامه نقشه راه فناوری های دریایی

کد: 1395051677955689

http://goo.gl/wj9yV5

، تهران , (اخبار رسمی): نقشه راه فناوری گروهی از خبرگان را گرد هم میآورد تا چارچوبی را برای سازماندهی و ایجاد اطلاعاتی در زمینه برنامه ریزی برای فناوری های کلیدی ایجاد کنند و شناسنامه ایی برای محصولات دریایی است .

تهیه شناسنامه نقشه راه فناوری های دریایی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکبر محمدی دبیر کارگروه برنامه ریزی و مطالعات ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در کارگاه آموزشی تهیه شناسنامه نقشه راه فناوری های دریایی کشور در این نشست با اشاره به اینکه یکی از فناوری‌هایی که کشور می‌تواند متکی به آن در مسیر پیشرفت گام بردارد، فناوری‌های پیشرفته دریایی است گفت: نقشه راه فناوری گروهی از خبرگان را گرد هم میآورد تا چارچوبی را برای سازماندهی و ایجاد اطلاعاتی در زمینه برنامه ریزی برای فناوری های کلیدی ایجاد کنند و به نحوی شناسنامه ایی برای هر یک از محصولات دریایی مشخص شود. 
محمدی در ادامه افزود: در این راستا با توجه به نحوه شکل‌گیری و مسیر رشد این صنعت در کشورهای صاحب نام، باید بطور جدی به رفع مشکلات مرتبط با آن در بخش برنامه‌ریزی، امکانات، انتقال فناوری و دیگر موارد پرداخت. 
دبیر کارگروه برنامه ریزی و مطالعات ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی نقشه راه فناوری را  یک فرآیند برنامه ریزی خواند و گفت: تهیه و تدوین نقشه راه برای تصمیم گیران امکان شناسایی، ارزیابی و انتخاب میان گزینه های استراتژیک را در دستیابی به اهداف فناوری فراهم می‌کند.  
وی با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی با هدف تجاری سازی فناوری¬های دریایی فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده است ادامه داد:  یکی از برنامه هایی که ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی از ابتدای سال 1393 در دستور کار خود قرار داد تدوین نقشه راه فناوری های دریایی بوده است. و سعی بر آن بود تا محرک اصلی تهیه این نقشه راه سازمان ها و ارگانهای دریایی باشند تا با شناسایی نیاز صنعت به تهیه و تدین این نقشه راه بپردازند
محمدی با بیان روند تهیه نقشه راه عنوان کرد: تدوین نقشه‌ راه فناوری که نوعی از برنامه‌ریزی در زمینه فناوری به شمار می رود، می‌تواند در محیط رقابتی امروز مفید باشد. اساسی‌ترین مزیتی که ترسیم نقشه‌راه فناوری ایجاد می‌کند، بدست آوردن اطلاعاتی است که کیفیت تصمیم‌گیری در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌ها را افزایش می‌دهد.  
دبیر کارگروه برنامه ریزی و مطالعات ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی با اشاره به اهمیت تهیه نقشه راه فناوری دریایی گفت: پس از دسته بندی فناوری ها، بایستی فناوری های هر حوزه اولویت بندی شده و زمان بندی دستیابی به آنها تعیین شود که در این مرحله دبیرخانه ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی طی برگزاری جلساتی با سازمان ها نظرات نهایی کارشناسان و متخصصین سازمانی را در رابطه با اولویت بندی و زمان بندی فناوریهای دریافت و در نهایت در پنل های خبرگی به نقد و بررسی خبرگان دریایی گذاشت. 
وی بیان کرد: ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی وظیفه بستر سازی مناسب به منظور تسهیل در اجرای مصوبات و تصمیامات کمیته راهبری اجرایی سازی نقشه راه را بر عهده دارد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف