اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051879395343

صالح آبادی خبر داد:

آمادگی توسعه صادرات برای معاملات ارز

کد: 1395051879395343

http://goo.gl/JzMyB5

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: تمامی شعب بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارند از اواسط این هفته، نسبت به خرید و فروش ارز مشتریان به نرخ آزاد اقدام کنند.

صالح آبادی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، علی صالح آبادی مدیرعامل این بانک در جلسه مشترک با تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی اعلام کرد:بخشنامه بانک مرکزی به شعب بانک ابلاغ شده و بر اساس این طرح صادر کنندگان می توانند ارز حاصل از صادرات خود را به بانک بفروشند و یا در بانک سپرده گذاری کنند.

• تسهیلات ویژه به بازار روسیه

صالح آبادی در این جلسه از اولویت بازار روسیه برای ارایه خدمات بانکی توسط بانک توسعه صادرات ایران خبر داد و گفت: صادرات به روسیه در این دوره زمانی بهترین فرصت برای صادرکنندگان ایرانی است.

وی افزود: یکی از سیاست های کشور گسترش مبادلات اقتصادی با روسیه است و با توجه به بهره مندی این کشور از ذخایر ارزی خوب، صادرات به این کشور می تواند نتایج مثبتی برای استان داشته باشد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اضافه کرد: بانک توسعه صادرات ایران به شرکت هایی که با روسیه مبادلات تجاری برقرار کرده و به این کشور صادرات انجام می دهند، خدمات بانکی و تسهیلات ویژه ارایه خواهد کرد.

• خدمات خاص بانکی

وی در ادامه به مزیت های رقابتی این بانک اشاره کرد و گفت: شرکت های خدمات فنی و مهندسی که در خارج از کشور پروژه ای را در دست اجرا گیرند؛ می توانند از خدمات "اعتبار خریدار" بانک توسعه صادرات ایران استفاده کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اضافه کرد: خدمات "ارزی" این بانک از دیگر مزیت های رقابتی بوده و همچنین 80درصد منابع این بانک ارزی است.

• شرایط تخفیف در نرخ سود تسهیلات بانکی

صالح آبادی نرخ سود تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران را بین 16 تا 18 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ سود تسهیلات اعطایی صادراتی ریالی از محل منابع بانک در قالب عقود غیر مشارکتی و مشارکتی برای تسهیلات سرمایه در گردش پرداختی به مشتریان حداکثر 18 درصد خواهد بود که چنانچه دارای شرایطی باشند تا 2درصد تخفیف هم به آن تعلق می گیرد.

وی در تبیین تخفیف قابل اعمال در سود تسهیلات پرداختی گفت: به عنوان مثال چنانچه تسهیلات گیرندگان دارای شرایطی از جمله صادرکننده نمونه کشوری و یا عضو VIPباشگاه مشتریان این بانک باشند و یا بتوانند ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات ایران با پوشش کامل اصل و سود را ارایه کنند مشمول اعمال تخفیف از نیم درصد تا دو درصد خواهند بود.

بر اساس این گزارش و در نشست فعالان اقتصادی با مدیرعامل بانک توسعه صادرات، نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، نادر صفرزاده، معاون توسعه منابع اقتصادی و انسانی استاندار آذربایجان غربی، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک توسعه صادرات ایران

در تاریخ 1370/4/19 بانک توسعه صادرات تأسیس شد و عملاً از شهریور ماه 1371 آغاز به کار کرد و از آن هنگام، در راستای پیشبرد اهدافی که بانک بر عهده داشت، با کارکنان و کادری متخصص و ورزیده، در خدمت صادرات کشور قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه