اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051879445791

سیلوهای گندم مشمول اخذ پروانه بهداشتی شد

کد: 1395051879445791

http://goo.gl/LPqBaO

، (اخبار رسمی): سیلوهای نگهداری گندم مشمول اخذ پروانه های بهداشتی می باشند و مسول فنی واجد شرایط استخدام نموده که پروانه مسئول فنی از معاونت های غذا ودارو اخذ نموده اند.

سیولهای گندم مشمول اخذ پروانه بهداشتی شدند

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو،زهره پور احمد، کارشناس ارشد تغذیه اداره  نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو  گفت: تقریبا سالانه 10 میلیون تن گندم در کشور مصرف می شود که حدود 7 میلیون تن آن جهت مصارف نانوایی است.

وی افزود: از آنجا که علاوه بر تامین امنیت مواد غذایی در کشور تضمین سلامت و ایمنی مواد غذایی حائز اهمیت است، لذا گندم های وارده به کارخانجات آردسازی و همچنین مراکز ذخیزه سازی به منظور ارزیابی تامین کننده از نظر مقدار فلزات سنگین آلاینده سرب و کادمیوم، مایکوتوکسین ها، کپک و سایر عوامل خطر زا مثل سن زدگی و ... طبق مقررات و دستورالعمل های اعلام شده به معاونت های غذا و دارو سراسر کشور، مورد ارزیابی قرار میگیرد.

پوراحمد اظهار داشت:  این موارد نیز در خصوص گندم های وارداتی سال گذشته در مبادی ورودی مورد کنترل قرار گرفته است.
کارشناس ارشد تغذیه اداره  نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در ادامه بیان داشت: ذخیره سازی مناسب گندم نسبت به تولید گندم سالم از اهمیت بیشتری برخوردار است و به همین منظور سیلوهای نگهداری گندم مشمول اخذ پروانه های بهداشتی شده اند و مسئول فنی واجد شرایط را هم استخدام کرده ضمن آنکه پروانه مسئول فنی از معاونت های غذا ودارو اخذ شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان