کد: 1395052080985689

روح قانون حمایت از دانش‌بنیان فرهنگ‌سازی کارآفرینی و نوآوری است

ضرورت بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

کد: 1395052080985689

http://goo.gl/crIzki

، تهران , (اخبار رسمی): معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جمع فعالان صنعت الکترونیک گفت: بسیاری از اقدامات دولت، در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه شکل‌گیری این زیست‌بوم است و تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

ضرورت بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمدرضا نعمت زاده ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جمع فعالان صنایع الکترونیک کشور، با بیان این‌که زیست‌بوم کارآفرینی در تمامی عرصه‌های فناورانه از جمله الکترونیک اساس و پایه‌ توسعه و پیشرفت اقتصادی است، افزود: تلاش کردیم با توجه دادن جامعه به اهمیت این زیست‌بوم، فضای فرهنگی پیشین را اصلاح کنیم. فضایی که با تکیه صددرصدی درآمد کشور به منابع خام و زیرزمینی، موجب توجه کم‌تر جامعه به نوآوری و خلاقیت نیروی انسانی و توانمندی‌های علمی و فناورانه شد و  غافل ماندن از سرمایه‌های اصلی این کشور را به دنبال داشت که پیامدهای این موضوع به‌روشنی در صنعت نمایان است.

ستاری، با بیان این‌که روح قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگ‌سازی زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری است، بر ضرورت پیگیری جدی دولت و مردم برای ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی تاکید کرد و افزود: بسیاری از اقدامات دولت، در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه شکل‌گیری این زیست‌بوم است و تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هدف و رسالتی مهم‌تر از فراهم‌ کردن زمینه و فرهنگ‌سازی ایجاد زیست بوم کارآفرینی و نوآوری نداشته است.

قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌‌ساز حمایت همه‌جانبه از شرکت‌هاست

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به نقش‌آفرینی بیش از 2هزار و پانصد شرکت دانش‌بنیان در ساختار اقتصادی کشور عنوان کرد: آن‌چه که قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌سازد و در حمایت‌های این قانون پیش‌بینی شده است، ایجاد زمینه مناسب حمایت همه جانبه و عمومی از همین شرکت‌هاست که به مدد شناخت و درک ضرورت آن از سوی تمامی اقشار محقق خواهد شد.

ستاری، نقش دیگر قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل‌ ارتباط میان دستگاه‌های اجرایی کشور برای باز کردن فضا و تسهیل روند فعالیت شرکت‌های داش‌بنیان عنوان کرد و افزود: ارتباط بسیاری از بخش‌های درگیر با کار شرکت‌های دانش‌بنیان مانند گمرک، بیمه‌ها، مالیات و.. با یکدیگر و نیز شناخت صحیح آنان از ماهیت و سازوکار این شرکت‌ها، می‌تواند ایجاد بهبود روند فعالان اقتصاد دانش‌بنیان از راه ایجاد فضای مناسب را منجر شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، یکی دیگر از لازمه‌های اساسی توسعه و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان را بازارسازی و توانمندی لازم برای تجاری‌سازی محصولات و خدمات این شرکت‌ها دانست و گفت: ایجاد بازار مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از لازمه‌هایی‌ست که باید به طور جدی پیگیری شود و در این راستا علاوه بر اقدامات معاونت علمی و فناوری، توجه دیگر دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص بازار به محصولات و خدمات این شرکت‌ها، حیاتی است.

رییس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان همچنین به ضرورت درک ثروت‌ها و ارزش‌های اصلی جامعه تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی دانش‌محور و کسی که برای رساندن ایده نوآورانه خود به فناوری و ثروت تلاش می‌کند و با هر بار شکست، تجربه جدیدی می‌آموزد، غنیمتی ارزشمند برای توسعه اقتصادی کشورهاست و دلیل تکاپوی کشورها برای جذب نیروی انسانی دیگر کشورها، به دست آوردن چنین ثروت ارزشمندی‌‌ست که با نوآوری خود هم خلاق و هم خالق باشد و شناخت چنین ثروت ارزشمندی  جز با فرهنگ‌سازی و ایجاد فضای لازم ممکن نیست.

تقدیر و بازدید از دستاوردهای فعالان صنایع الکترونیک

در ادامه این همایش با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت، جمعی از شرکت‌های فعال صنعت الکترونیک به واسطه تلاش در جهت توسعه و پیشرفت کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

ستاری و نعمت‌زاده از محصولات و توانمندی‌های به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه دستاوردهای فعالان صنایع الکترونیک دیدن کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف