اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052080995699

رییس سازمان نوسازی مدارس خبرداد

ممنوعیت تغییر نام و مقطع مدارس خیر ساز

کد: 1395052080995699

http://goo.gl/ATTqyl

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ممنوعیت تغییر نام تغییر مقطع این مدارس خیر ساز، خبر داد

ممنوعیت تغییر نام و مقطع مدارس خیر ساز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،مرتضی رییسی،رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوربا اعلام این خبر گفت :باید خیران را در کنار خومان نگه داریم و هرگاه حتی یک مورد تخطی از این قانون گزارش می‌شود، موجی را در کشور ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه مشارکت خیران مدرسه‌ساز افزایش یافته است، افزود: تعهدات خیران در جشنواره هجدهم، 840 میلیارد تومان بود. درصد مشارکت خیران سال به سال افزایش یافته و اکنون 31 درصد پروژه‌های ما به همت خیران و سایر نهادها در حال تکمیل است.

به گفته رئیسی در سال 94 ، 340 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار و برای اولین بار با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت، ساخت 1000 مدرسه را شروع کرده و امسال از 200 مدرسه جدید بهره‌برداری می‌کند. بالغ بر 70 تا 80 درصد تفاهم‌نامه‌های ما اجرایی شده‌اند.

رییسی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام ما اکنون به کمتر از 5200 مورد با 24 هزار کلاس درس رسیده است. اگر ظرف یک تا دو هفته آینده تخصیص اعتبارات صورت پذیرد، بالغ بر 1000 پروژه با 5500 کلاس درس را در راستای محرومیت‌زدایی از مدارس بهره‌برداری می‌کنیم و امیدواریم ظرف یک سال آتی بتوانیم با تخصیص اعتبارات مدارس خشتی و گلی را جمع‌آوری کنیم.

وی  همچنین با بیان اینکه طی سه سال گذشته روند تخصیص اعتبارات ملی رو به رشد بوده است، گفت: در سال 92، 1216 پروژه تحویلی داشتیم که در سال 94 به 2000 رسید.

وی افزود: در سال 94، 11 هزار و 200 کلاس جدید و استاندارد با یک میلیون و 580 متر مربع مساحت آماده شد و سرانه فضای آموزشی از 4.86 متر مربع به ازای هر دانش‌آموز در سال 94، اکنون به 5.1 متر مربع رسیده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی از موضوع آتش‌سوزی‌ها در مدارس رنج برده‌ایم و با شروع فصل سرما همواره یک نگرانی در بدنه مسوولان و وزرای آموزش و پرورش وجود داشته است، گفت: در سال 92، 211 هزار کلاس درس با بخاری‌های نفتی خداحافظی کرده‌اند و سال گذشته نیز 107 هزار مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شدند. امیدواریم طی هماهنگی با سازمان مدیریت، 104 هزار کلاس درس باقیمانده نیز طی یک سال جاری به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز شوند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: برای ایزوگام مدارس و آسفالت 120 هزار تن سهمیه قیر رایگان داریم که در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]