اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052081005590

وزیر ارتباطات:

بازار ICT در جهان 3500 میلیارد است

کد: 1395052081005590

https://goo.gl/FpNGAk

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر ارتباطات نشست توسعه کسب و کار و اشتغال در حوزه ICT استان کردستان گفت : 16 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی زیرساخت‌ها صورت گرفته است

بازار ICT در جهان 3500 میلیارد است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مخابرات تهران ،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه بازار ICT در جهان 3500 میلیارد یورو است، گفت: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد و باید 35 میلیارد یورو حجم بازار ICT ما باشد که در حال حاضر 39 هزار میلیارد تومان است و قابلیت افزایش سه و نیم برابری را دارد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست توسعه کسب و کار و اشتغال در حوزه ICT استان کردستان با اشاره به انتخاب استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه کسب و کار در حوزه ICT، افزود: باید نهضت ایجاد اشتغال در ICT در کل کشور شکل بگیرد و در این راستا تا یک ماه آینده در استانهای فارس و یزد این طرح پیاده سازی خواهد شد و بلافاصله در دیگر استانها نیز پیگیری می شود.

واعظی به برگزاری جلسات متعدد با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسوولان استان کردستان اشاره کرد و گفت: هدف ما استفاده از امکانات و توانمندی های دو وزارتخانه در جهت ایجاد اشتغال در بخش خدمات و ارتباطات و فناوری اطلاعات بودکه به خوبی به انجام رسید.

در این همایش که رییس شورای عالی فضای مجازی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند،‌ واعظی با بیان اینکه مطالعات انجام این طرح در سراسر کشور صورت گرفته است، افزود: با توجه به آماده بودن زیرساخت های لازم در تمامی استانها و به ویژه علاقه مندی بخش خصوصی جهت کار در این حوزه، می توان امیدوار بود که این طرح به خوبی در دیگر استانها نیز پیاده سازی شود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آماده شدن طرح شبکه ملی اطلاعات، افزود: شبکه ملی اطلاعات به معنی تولید محتوای بومی و داخلی و ارائه خدمت از طریق این شبکه جهت تسهیل در امور مردم می باشد.

وی حرکت به سمت اشتغال آفرینی در زمینه خدمات را چاره معضل اشتغال در کشور دانست و گفت: خدمات با ICT هم زیست هستند و باید برای گسترش خدمات به این حوزه توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی با توان بالا در کشور، توجه به امر مهارت آموزی این قشر را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با کمک مرکز آموزش فنی حرفه ای بنا داریم به سرعت مهارت آموزی به این عزیزان صورت گیرد تا بتوانند به راحتی در زمینه ایجاد اشتغال فعالیت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اشتغال آفرینی در استان کردستان با اجرای این طرح را بالا برشمرد و گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم 3 تا 4 برابر اشتغال غیر مستقیم نیز در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بازار ICT در جهان 3500 میلیارد یورو است، افزود: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد و باید 35 میلیارد یورو حجم بازار ICT ما باشد که در حال حاضر 39 هزار میلیارد تومان است و قابلیت افزایش سه و نیم برابری را دارا می باشد.

وی با تاکید بر تلاش بخش دولتی و خصوصی در زمینه گسترش زیر ساختها اظهار داشت: تا کنون 16 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی جهت توسعه زیرساخت ها صورت گرفته است که از این میزان سهم استان کردستان 487میلیارد تومان بوده است و بنا داریم تا پایان دولت یازدهم 96 میلیارد تومان دیگر نیز در این استان سرمایه گذاری کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نگاه دولت به مناطق محروم و روستایی از اختصاص 350 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها در حوزه ICT خبر داد و افزود: باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استانها تقدیر کرد چرا که کمک به هم نوعان و حل مشکل جدی اشتغال در کشور موضوعی ورای نگاه درآمد زایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات، وزارت رفاه، استانداری ها و بخش خصوصی اضلاع مربع ایجاد اشتغال در کشور به شمار می روند، گفت: همراهی استانداران به رفع مشکلات قانونی کمک زیادی می کند و می تواند به تسهیل امور بینجامد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مخابرات استان تهران

شرکت مخابرات استان تهران (سهامی خاص) ، یکی از شرکت های زیرمجموعه ی شرکت مخابرات ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در قلمرو استان های تهران و البرز با طراحی ، ایجاد، بهره برداری ، توسعه و نگهداری شبکه های تلفن ثابت، انتقال داده ، سرویس های ارزش افزوده و خدمات مرتبط برای رفاه جامعه و پاسخ به نیازهای ICT مشتریان حقیقی و حقوقی ، با تکیه بر فناوری و دانش روز، زیرساخت های گسترده و مطمئن شبکه ، کارکنان متخصص و متعهد با رعایت استانداردها در چارچوب اساسنامه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]