اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052081045730

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی:

سیاست بهزیستی فرزند سپاری به خانواده است

کد: 1395052081045730

http://goo.gl/zUbyzW

، تهران , (اخبار رسمی): سالانه یک هزار و 500 کودک از بهزیستی به خانواده ها سپرده می شوند.

سیاست بهزیستی فرزند سپاری به خانوداه است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی ، محمد نفریه،مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشوربا اعلام این خبر گفت :شمار کودکان تحت حمایت بهزیستی را 24 هزار کودک است و حدود 9 هزار و 800 کودک در شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری و 14 هزار کودک نیز در خانواده های جایگزین، نگهداری می شوندکه از این آمار سالی 800 نفر هم به سن ترخیص می رسند که تا پنج سال هم تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و اگر درآمدی هم نداشته باشند یارانه به آنها پرداخت می شود.

نفریه، وجود فرزندان در کانون خانواده را سیاست نظام دانست و خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با حدود 35 میلیون نفر جمعیت کشور 12 هزار کودک در مراکز زیرپوشش بهزیستی نگهداری می شدند که اکنون این تعداد با 30درصد کاهش و با در نظر داشتن جمعیت بالای 80 میلیون نفری ایران به 9 هزار و 800 کودک در مراکز نگهداری رسیده است.
وی ادامه داد: در سیاست فرزند سپاری به خانواده های نسبی یا سببی، 75 درصد یارانه پرداختی به مراکز به این افراد اختصاص داده می شود که برای هر کودک 2 میلیون و 700 هزار ریال را شامل می شود.

او با بیان اینکه پذیرش و پرورش کودکان در آغوش خانواده سیاست این نهاد است گفت: هم اکنون برای هر کودک بی سرپرست در کشور 7.5 نفر متقاضی نگهداری وجود دارد.

نفریه با بیان اینکه بهزیستی هزینه تحصیل این کودکان را تا دوره دکتری پرداخت می کند ،خاطر نشان کرد: امسال برای هر فرزندی که ترخیص می شود 170 میلیون ریال و برای ایجاد شغل برای هر نفر هم تا 300 میلیون ریال کمک می شود.
وی با اشاره به اینکه تا زیر 18 سال به هیچ عنوان ترخیصی وجود ندارد و بالای 18 سال هم در شرایطی که بتوانند خودشان را اداره کنند، ترخیص می شوند گفت: اکثر دخترها به سمت ازدواج و پسرها هم سربازی و کار سوق می یابند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]