اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951106226735812

مراقبت از سالمندان در منزل سیاست بهزیستی

کد: 13951106226735812

https://goo.gl/NLFdWr

، تهران , (اخبار رسمی): سیاست بهزیستی کشور اجرای استراتژی «مراقبت در منزل» برای سالمندان است.

مراقبت از سالمندان در منزل سیاست بهزیستی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی  به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی ، حسین نحوی نژاد،معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: تلاش می شود تا سالانه بیشتر از پنج درصد به ظرفیت پذیرش سالمندان در خانه های سالمندان اضافه نشود، چراکه سیاست بهزیستی کشور، اجرای استراتژی «مراقبت در منزل» برای سالمندان است.
نحوی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر، بهزیستی به دنبال گسترش طرح «مراقبت در منزل سالمندان» است و تاکنون ۱۰ هزار نفر از سالمندان کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و ۱۵ هزار نفر دیگر از سالمندان نیز تحت پوشش طرح «ویزیت در منزل» هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای تربیت مراقبان خانگی، افراد داوطلب در حال آموزش هستند و برای این امر، حداقل به ۲۰۰ هزار مراقب خانگی نیاز است.
نحوی نژاد با بیان اینکه ماهانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به صورت یارانه به مراکز شبانه روزی سالمندان برای هر سالمند پرداخت می شود، گفت: این در حالی است که هزینه تمام شده، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. بنابراین، نتیجه کمک های اندکی که به خانه سالمندان می شود، پایین آمدن کیفیت خدمات و افزایش فشار اقتصادی به خانواده های سالمندان است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون ۲۳۰ خانه سالمندان در کشور فعالیت دارند. همچنین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار سالمند تحت حمایت های بهزیستی قرار دارند که ۱۰۰ هزار نفر از آنان در مراکز شبانه روزی و روزانه سالمندان نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه در برنامه های بهزیستی، افراد بالای ۶۰ سال ،سالمند محسوب می شوند، یادآور شد: جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال در کشور شش میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، سالمندان بالای ۶۵ سال بیش از چهار میلیون نفر و سالمندان بالای ۷۵ سال نیز بیش از دو میلیون نفر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه