کد: 1395052081705689

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد

رشد قابل توجه اخبار حوزه علم و فناوری

کد: 1395052081705689

http://goo.gl/5xzs1m

، تهران , (اخبار رسمی): تنها یک سال فرصت باقی مانده تا ایده‌هایی که در حوزه علم و فناوری داشتیم را عملی کنیم، فضای علم و فناوری کشور نسبت به دو سال گذشته تغییرات خوبی را داشته و از حجم اخبار این حوزه رشد را احساس می‌کنیم.

رشد قابل توجه اخبار حوزه علم و فناوری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم تکریم اصحاب رسانه علم و فناوری (پاسداشت روز خبرنگار) که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده بود اظهار کرد: تنها یک سال فرصت باقی مانده تا ایده‌هایی که در حوزه علم و فناوری در نظر داشتیم را عملی کنیم، فضای علم و فناوری کشور نسبت به دو سال گذشته تغییرات خوبی را داشته و از حجم اخبار این حوزه رشد را احساس می‌کنیم.
ستاری با تشکر از زحمات اهالی رسانه در حوزه علم و فناوری ادامه داد: در حال حاضر اهمیت بحث شرکت‌های دانش بنیان و زیست بوم فناوری که ایجاد شده برای کمتر فردی نا آشنا است و تعداد این شرکت‌ها، حجم فروش و GDP آنها افزایش یافته است. همچنین رشد خوبی را در پژوهش‌های در مرز دانش و فعالیت‌های گروهی شاهد هستیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: البته حوزه علم و فناوری خالی از مشکلات نیست یکی از مشکلاتی که من را نیز بسیار اذیت می‌کند این است که برای ایجاد جذابیت در این حوزه رنگ و بوی سیاسی به آن داده می‌شود. به منظور جلوگیری از این امر در سه سال گذشته هیچ انتصاب سیاسی نداشتم و درباره مباحث سیاسی صحبتی نکرده‌ام.
رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه حوزه علم و فناوری کشور بیش از هر چیزی به آرامش نیاز دارد گفت: وقتی صحبت از علم و فناوری می‎شود باید زیست بومی را متصور شویم که جوانان دارایی و سرمایه‌های آن هستند بنابراین محققان و دانشمندان کشور برای پژوهش و تولید علم به فضایی آرام نیاز دارند.
وی با اشاره به اینکه در معاونت علمی تمام سعی ما بر این بوده است که ادعایی غلو شده و دروغین نداشته باشیم، تصریح کرد: ادعاهای بزرگ در تولید محصولات علمی در جامعه اثرات منفی می‌‎گذارد در معاونت هم از رونمایی‌های بی پایه و اساس جلوگیری شده و به عنوان مثال اگر دارویی برای نخستین بار در کشور تولید شده باشد گفته‌ایم که رونمایی آن باید در داروخانه‌ها در دسترس باشد از سوی دیگر نباید اتفاقات بزرگ علم و فناوری حادث شده در کشور را نیز کوچک جلوه دهیم.
رییس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همانند نرم افزاری برای حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان در سسیستم دولت است  ابراز کرد: امیدورار هستم سال آینده به اهدافی که در معاونت علمی در نظر داریم برسیم و ایده‌های بیشتری در این حوزه عملی شوند.  در کشور برای پیشرفت نیاز به سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی خلاق و کارآفرین است و روزی را در کشور شاهد باشیم که مسئولان از وجود یک کارآفرین در یک استان به اندازه کشف یک معدن خوشحال شوند.
همچنین در این مراسم پرویز کرمی، مشاور معاون علم و فناوری و رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی با تکریم روز خبرنگار و یاد و گرامیداشت زحمات و تلاش‌های ایشان، بیان کرد: تلاش داریم تا خدمات خبرنگاران گرامی داشته شود در بسیاری از دستاوردهای این معاونت همکاران رسانه ای من شریک و سهیم هستند و برگزاری این مراسم برای پاسداشت و خدمات ایشان در فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و کمک به گفتمان علم و فناوری در جامعه است. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیران ستادهای معاونت علمی همواره همیار این قشر هستند و امروز در این مکان جمع شده‌ایم تا قدردان زحمات آنها باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف